• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082716819
  • منبع : نمایندگی فارس

کلیدی‌ترین موضوعات فرهنگ اسلامی و دینی در عاشورا نهفته است

کلیدی‌ترین موضوعات فرهنگ اسلامی و دینی در عاشورا نهفته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و در حال نهایی شدن است تا شاهد برگزاری همایش عظیم امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم‌الحرام در تالار حافظ باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و در حال نهایی شدن است تا شاهد برگزاری همایش عظیم امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم‌الحرام در تالار حافظ باشیم.

احمد همتی‌بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در شیراز افزود: یکی از مهمترین پیام‌های امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و باید به این موضوع به‌صورت ویژه و گسترده پرداخته شود، به‌گونه‌ای مستمر و مداوم.

همتی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند برپایی همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی هستیم.

وی ایام محرم را بهترین زمان برای پرداختن به اینگونه مباحث دانست و گفت: ما باید به‌دنبال غنی‌سازی محتوای برنامه‌های فرهنگی باشیم، طی سال‌های گذشته و امسال برنامه‌های متعدد و متنوعی در حوزه فرهنگ و هنر برگزار کرده‌ایم یا برگزار خواهیم کرد اما مهمترین موضوع، پرداختن به غنای برنامه‌ها و محتوای آنها است.

همتی گفت: عاشورا یک فرهنگ به‌شمار می‌رود که کلیدی‌ترین مباحث و موضوعات فرهنگ اسلامی و دینی در آن نهفته است، این باید رمزگشایی شده و به جوانان و همه پویندگان راه امام حسین(ع) و رهروان صادق راه ولایت عرضه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این‌که «امسال هم سوگواره‌هایی را همچون سال‌های گذشته خواهیم داشت» گفت: امسال هم نمایش‌های آیینی، تعزیه، شعرعاشورایی و سایر مباحث هنری را مرتبط با ایام محرم و صفر دنبال و اجرا خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا حد امکان شاهد ارتقای محتوای این برنامه‌ها باشیم.

همتی با بیان این‌که «در توزیع برنامه‌های پیش‌بینی شده در عرصه فرهنگ و هنر، همه شهرستان‌های فارس دیده شده‌اند» گفت: تلاش برای توزیع عادلانه برنامه‌ها در دستور کار بوده و هست و شاهد برگزاری همایش‌های مختلفی در کازرون، جهرم،‌ گراش و دیگر نقاط بوده‌ایم، اما به‌خاطر داشته باشیم که مرکز استان، به‌دلیل بعد جمعیتی و تاثیرگذاری فرهنگی و تاثیرپذیری‌های مختلف، باید به‌صورت ویژه دیده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، دیده شدن مراکز استان‌ها در برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف را دلیلی بر بی‌عدالتی در توزیع فعالیت‌ها ندانست و گفت: شیراز هم به‌لحاظ اینکه مرکز استان است و بیش از نصف جمعیت فارس را در خود جای داده، در سطح کشور نیز خصوصا در مسایل فرهنگی،‌ هنری و مذهبی جایگاهی ویژه دارد لذا باید در پرداختن به موضوعات فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با دقت بیشتری عمل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha