• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082415870
  • منبع : نمایندگی لرستان

امام جمعه بروجرد: مجالس عزاداری محرم و صفر باید آسیب‌شناسی شوند

امام جمعه بروجرد: مجالس عزاداری محرم و صفر باید آسیب‌شناسی شوند

امام جمعه بروجرد گفت: خون سرخ شهیدان دشت نینوا بقای اسلام را تا روز قیامت تضمین کرد.

امام جمعه بروجرد گفت: خون سرخ شهیدان دشت نینوا بقای اسلام را تا روز قیامت تضمین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‎الاسلام حسن ترابی در همایش طلایه‎داران تبلیغ، ویژه مبلغین و مبلغات شهرستان بروجرد، افزود: عزاداری و برپایی مجالس سوگواری در سوگ خوبان و اولیای الهی ریشه در قرآن کریم، سیره نبوی و سیره عملی امامان معصوم (ع) شیعه دارد.

وی اظهار کرد: اینگونه مجالس مصداق مودت به اهل بیت(ع)، تعظیم شعائر و فریاد مظلوم علیه ظالم بوده و ائمه هدی هم خود مجلس عزای حسین بن علی را اقامه و هم دیگران را در اقامه مجالس عزاداری آن حضرت توصیه و سفارش می‎فرمودند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: اگر این قدر ائمه برای برپایی مجالس عزاداری جد مظلوم خود تاکید و توصیه داشتند به خاطر این بوده که نام و یاد امام حسین (ع) برای همیشه در تاریخ زنده، فرهنگ عاشورا و مکتب اسلام ترویج، تبلیغ و راه و رسم آن حضرت در جامعه زنده بماند.

ترابی با بیان این‌که «مردم باید از نهضت خونین عاشورا درس بگیرند و عبرت بیاموزند» ادامه داد: آنچه که اسلام را تا به حال زنده نگه داشته است، ایثارگری و جانبازی امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش است.

وی خاطرنشان کرد: خون سرخ شهیدان دشت نینوا بقای اسلام را تا روز قیامت تضمین کرد و آنچه که ضامن بقای نام، یاد، راه و رسم امام حسین (ع) در جامعه بوده همین مجالس عزاداری محرم و صفر است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به این‌که «دشمن تلاش زیادی کرده که نام و یاد امام حسین (ع) را محو و از صفحه اذهان پاک کند» اذعان کرد: آنچه که باعث زنده نگه داشتن اسلام می‎شود برپایی همین مجالس محرم و صفر است.

ترابی اضافه کرد: با توجه به جایگاه رفیع و گوهر ارزشمندی که در این مراسم، نهفته است، دشمنان اسلام و قرآن درصدد تعطیلی، تخریب و تحریف این مراسم هستند.

وی گفت: ملت حسینی ایران از مکتب عاشورا بهره‎ها برده و این ملت با تاسی از نام امام حسین (ع) بود که انقلاب اسلامی خود را به پیروزی رساند و رژیم طاغوت را ساقط و نظام سیاسی مبتنی بر دین و ولایت مطلقه فقیه که تداوم بخش نهضت عاشورا است را در این کشور شیعی استقرار بخشید.

امام جمعه بروجرد افزود: اگر در طول 33 سال گذشته توانسته‎ایم در برابر توطئه‎های رنگارنگ دشمنان ایستادگی کنیم، باید رمز و راز مقاومت ملت ایران را در عمل به آموزه‎های عاشورا جستجو کرد.

ترابی اظهار کرد: قدرت‎های سلطه‎گر جهانی ملت ما را مسلح به این سلاح می‎دانند و تلاش می‎کنند تا از تاثیرگذاری آموزندگی این نهضت بکاهند و مجالس اهل بیت را بی‎محتوا کرده و به انحراف بکشانند.

وی با بیان این‌که «مجالس عزاداری محرم و صفر باید آسیب شناسی شوند» تصریح کرد: رسالت روحانیت و مبلغین و مبلغات در این خصوص خطیر و سنگین است.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: امروز یکی از آسیب‎های مجالس طرح مسائل غلوآمیز بوده که امروز روحانیت باید به صحنه بیایند و در اذهان مومنان جا بیندازند که گریه کردن وسیله بوده و هدف نیست.

ترابی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب‎های اینگونه مجالس مطرح کردن مطالب سست، بی‎اساس و خرافه بوده که رسالت مبلغین سنگین‎تر از گذشته است و باید این آسیب‎ها را از مجالس بزداییم.

وی با اشاره به این‌که «روحانیت باید روشنگری و هدایتگری کرده و با شجاعت با بدعت‎ها و خرافات مبارزه کنند» اذعان کرد: محرم و صفر فرصت مغتنمی بوده تا روحانیت از حضور جوانان و نوجوانان نهایت استفاده را برده و اهداف مقدس امام حسین (ع) و فلسفه قیام کربلا را برای آنها بیان کنند.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: 250 مبلغ به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی به نقاط شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

غلامی افزود: برپایی گفتمان‎های دینی، اقامه نماز با هدف احیای فرهنگ حسینی، رساندن مسایل و مشکلات مردم به گوش مسوولان، اقامه صحیح نماز، آموزش قرآن در زمینه‎های صوت، قرائت، روخوانی و روانخوانی از جمله برنامه‎های مبلغان اعزامی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha