• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082817728
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

راشدیزدی: آموزه‌های کربلا موجب ایستادگی ملت ایران در برابر باطل شده است

راشدیزدی: آموزه‌های کربلا موجب ایستادگی ملت ایران در برابر باطل شده است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران در طول 34 سال گذشته با بهره‌گیری از آموزه‌های قیام حضرت امام حسین(ع) در برابر باطل و استکبار ایستادگی کرده است.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران در طول 34 سال گذشته با بهره‌گیری از آموزه‌های قیام حضرت امام حسین(ع) در برابر باطل و استکبار ایستادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین راشدیزدی، در مراسم عزاداری با بیان این‌که «بهترین رنگ مرگ، رنگ قرمز شهادت است» گفت: از ابتدای خلقت انسان و حضور حضرت آدم بر روی زمین اولین کسی که طعم مرگ را چشید، هابیل فرزند آدم(ع) بود که خون‌آلود از دنیا رفت.

وی با بیان این‌که «خداوند می‌فرماید، هیچ وقت مپندارید آنان که در راه خداوند کشته شدند مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» اظهار کرد: کسی که مظلوم بمیرد و برای خدا کشته شود اگر صدها سال هم بگذرد مردم یادش می‌کنند و او را بزرگ و گرامی می‌دارند، اما این در حالی است که افراد دیگری هم می‌میرند که بعد از مرگ کسی از آنان یاد نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بنابراین می‌توانیم بگوییم این شهیدان هستند که همیشه زنده هستند و از رزق و روزی خدایشان می‌خورند و این ما هستیم که بعد از مرگ فقط یک مرده حساب می‌شویم پس بهترین نحوه مرگ شهادت است.

وی با اشاره به احساس غیرقابل وصف شهید در هنگام شهادت گفت: شهید در هنگام جان‌دادن آنچنان احساس زیبا و غیرقابل وصفی دارد که از صد صبح پادشاهی بیشتر است و به همین خاطر است که بزرگان می‌گویند این حس درک می‌شود اما قابل بیان و توصیف نیست.

راشد یزدی با اشاره به نقش شهیدان در استقرار و استقلال ایران اسلامی گفت: در تاریخ کشور ایران جنگ‌های زیادی اتفاق افتاد و ضررهای زیادی به کشور رسید، از جمله این‌که تمامیت ارضی کشور کم شد، غنایم تاریخی دزدیده شد، به جان و مال و ناموس مردم تعرض شد اما در دفاع مقدس به برکات خون شهیدان هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها پیش نیامد.

وی با اشاره به این‌که «دشمن قصد از بین بردن کشور ایران را در جنگ تحمیلی داشته است» گفت: استکبار در جنگ تحمیلی علاوه بر ریشه‌کن کردن اسلام قصد داشت ایران را به چند قسمت تبدیل کرده و هر کدام را به کشورهای همسایه دهد تا بتواند به اهداف استعمارگرایانه خود برسد اما این سینه‌های جوانان ایران اسلامی بود که در مقابل تیر و ترکش و توپ و تانک دشمن ایستاد و مانع از تعرض دشمن به کشور و ناموسشان شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بنابراین باید نسبت به شهدا و خانواده آنها بالاترین مراتب احترام را داشته باشیم و به آنها برای خدمت‌رسانی با چشم دیگری نگاه کنیم زیرا آنچه که امروز در این جامعه به اسم اسلام و آسایش و رفاه می‌بینیم حاصل خون فرزندان، همسران و پدران خانواده شهید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha