• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 91092917489
  • منبع : نمایندگی یزد

/گزارش/گلایه‌های اصناف یزد از نحوه‌ی اجرای طرح شاپرک

/گزارش/گلایه‌های اصناف یزد از نحوه‌ی اجرای طرح شاپرک

ایسنا/یزد براساس طرح شاپرک که مدتی در کشور در حال اجراست، به محض استفاده خریدار از کارتخوان، مبلغ مورد نظر از حساب وی کسر می‌شود ولی این مبلغ مانند گذشته بلافاصله به حساب فروشنده واریز نمی‌شود بلکه با تأخیر به حساب فروشنده می‌رود البته این مسئله نارضایتی اکثر اصناف شهرستان طبس را به دنبال داشته است.

براساس طرح شاپرک که مدتی در کشور در حال اجراست، به محض استفاده خریدار از کارتخوان، مبلغ مورد نظر از حساب وی کسر می‌شود ولی این مبلغ مانند گذشته بلافاصله به حساب فروشنده واریز نمی‌شود بلکه با تأخیر به حساب فروشنده می‌رود البته این مسئله نارضایتی اکثر اصناف شهرستان طبس را به دنبال داشته است.

این موضوع دستمایه‌ی گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد در طبس بود تا نظر برخی از اصناف‌ این شهرستان را در رابطه با مشکلشان در رابطه با این طرح جویا شود.

یکی از فرشندگان موبایل شهرستان طبس با ابراز نارضایتی از این طرح، اظهار کرد: نصف مشتریان به دلیل اینکه اجازه پرداخت از طریق کارت‌خوان را نمی‌دهیم، از خرید انصراف می‌دهند.

وی افزود: پول به حساب ما نمی‌آید و هروقت دلشان می‌خواهد به حساب ما برمی‌گردد و سود مربوطه نیز واریز نمی‌شود.

او خاطر‌نشان کرد: مواردی بوده است که بعد از 72 ساعت نیز پول به حساب ما نیامده است و الان نیز موجودی یک هفته قبل را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از فروشندگان موبایل نیز گفت: در حال حاضر وضعیت کارتخوان‌ها خراب شده و مواردی بوده است که تا 48 ساعت پول به حساب نرفته و با این شرایط کارتخوان به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: مسوولین به جای این‌که از کاسب حمایت کنند، طرحی را به اجرا درآورده‌اند که به کسب و کار ضربه می‌زند.

"حسین‌زاده" از طلافروشان طبس نیز با بیان این‌که از این طرح ناراضی است، گفت: پول ما بلوکه است و مزایای طرح برای ما معرفی نشده است.

وی گفت: با رؤسای چند بانک نیز صحبت کردم و آنها نیز از این طرح راضی بودند چرا که مدعی بودند بانک‌هایشان شلوغ‌تر از گذشته شده است.

او افزود: خیلی کم از کارتخوان استفاده می‌کنم و مواردی بوده است که بیشتر از 12 ساعت طول کشیده تا پول به حساب واریز شود.

حسین‌زاده با بیان این‌که خدمات پس‌رفت داشته است و پولی که قبلا همان لحظه به حساب می‌رفت، اکنون بعد از 24 ساعت منتقل می‌شود، از مسوولان خواست تا در خصوص دلیل اجرای این طرح شفاف‌سازی کنند.

وی گفت: با این نوسانات شدید قیمت طلا، صنف ما از همه بیشتر زیان می‌کند، چون 24 ساعت پول بلوکه است.

"علیدادی" یکی از شاغلان صنف سنگ فروشان نیز گفت: با این طرح در حساب ما با مشتریان اختلال ایجاد شده است و حداقل کارها یک روز عقب می‌افتد.

وی گفت: از طریق دستگاه‌های خودپرداز مبالغ بالا را نمی‌توان انتقال داد و با این طرح از طریق کارتخوان نیز مشکلاتی ایجاد شده است.

یکی از فروشندگان مواد خوراکی طبس نیز در این رابطه، گفت: عملکرد این طرح خوب نبوده است و پول دیر به حساب می‌رود و با این روال کارتخوان‌ها را جمع خواهیم کرد.

"نجف‌زاده" یکی از فروشندگان لوازم ورزشی نیز با اعلام نارضایتی خود از طرح شاپرک، گفت: شاید فروشنده در همان لحظه نیازمند پول باشد ولی مبلغ مورد نظر به حساب نمی‌رود و امکان حواله کردن پول نیز میسر نیست. باید مانند قبل شود یا کارتخوان‌ها جمع شود؛ چون در این صورت ارزشی ندارد.

وی افزود: در مواردی حداقل بعد از هشت ساعت بعد پول به حساب واریز شده است.

"حکیمیان" یکی از فروشندگان پارچه و پوشاک، نظری برخلاف سایرین دارد و با اعلام رضایت از این طرح، گفت: دو دستگاه کارتخوان از بانک‌های متفاوت دارم و از این طرح هم راضی هستم.

وی ادامه داد: پول در فاصله زمانی کوتاه به حساب می‌رود و اگر پول در همان روز به حساب واریز شود، ما مشکلی نداریم.

حکیمیان گفت: این طرح باعث کاهش ترافیک شده است، چرا که برای هر مبلغ جزئی همان لحظه پول به حساب ما می‌رفت که باعث ترافیک شده و سبب می‌شد تا مشتری منتظر شود، ولی اکنون با این طرح مشتری منتظر نمی‌ماند و ترافیک کار کم شده است.

این در حالی بود که یکی از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، گفت: از طرح شاپرک رضایت کامل ندارم چرا که دستگاه‌ها سریع عمل نمی‌کند و در مواردی به رغم اینکه نیاز ضروری به پول داشته‌ام، مبلغ بعد از چهار روز به حسابم واریز شده است.

"مرتاضی" مسوول مؤسسه مالی و اعتباری میزان در شهرستان طبس نیز در این خصوص به ایسنا - منطقه یزد، گفت: قبلاً پس از اینکه مشتری کارت می‌کشید، پول بلافاصله به حساب مؤسسه واریز می‌شد و سند واریز انتقالی نیز به حساب مشتری صادر می‌شد ولی از زمان اجرای طرح شاپرک متأسفانه مردم و مشتریان با توجه به واریز نشدن آنی پول با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی افزود: این مسئله باعث شده است که مشتریان به شعبه‌های بانک صادر کننده کارت مراجعه و وجه را نقدی به حساب بانک‌ها و مؤسسات واریز کنند.

مرتاضی این طرح را ناموفق و بسیار مشکل‌ساز ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha