• شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91103017580

معاون وزیر راه به ایسنا خبر داد:

افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال قطعی است

افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال قطعی است

معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعی بودن افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان سال جاری خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعی بودن افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان سال جاری خبر داد.

احمد صادقی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیمانکار در قطعه 4 مشغول به کار است و کار ساخت این قطعه روال عادی خود را طی می‌کند.

وی افزود: در صورت نبود بارندگی و شرایط جوی نامناسب که مانع کار در قطعه 4 شود، قصد داریم کار ساخت این قطعه را تا دهه فجر امسال به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: در صورت بروز مشکلات ناشی از بارندگی در منطقه آنچه مسلم است، قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

صادقی درباره کنسرسیوم وارد شده به قطعات 2 و 3 آزادراه تهران - شمال نیز اظهار کرد: کنسرسیوم از زمان پذیرش فعالیت در دو قطعه دو و سه آزادراه تهران - شمال، شش ماه فرصت برای انجام مطالعه در دو قطعه 2 و 3 از ما خواست.

وی افزود: کار مطالعه در دو قطعه 2 و 3 آزادراه تهران - شمال دو تا سه ماه به صورت صحرایی باید انجام شود و در این فصل به دلیل بارندگی این موضوع تعطیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد‌:‌ پس از پایان مطالعات میدانی توسط کنسرسیوم ایرانی قطعات 2 و 3 آزادراه تهران – شمال، نتایج و برآورد هزینه برای ساخت این دو قطعه به ما اعلام می‌شود و در صورت تایید، کار ساخت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا سال‌ها از بر زمین خوردن کلنگ ساخت آزادراه تهران - شمال می‌گذرد و با توجه به امروز و فردا شدن افتتاح تنها 21 کیلومتر از آن در قطعه 4 داستان این پروژه پیر حوزه راه کشور همچنان ادامه دارد.

آزادراه تهران - شمال به منظور کوتاه کردن و ایمن کردن مسیر تهران - شمال و در جهت جایگزینی جاده قدیمی و پر پیچ و خم چالوس در 4 قطعه از تهران تا چالوس برنامه‌ریزی شد و انجام این پروژه به صورت مشارکت 50 درصدی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان بخش خصوصی آغاز شد، آغازی که گویا هیچ سرانجامی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

با وجود این تاریخچه 20 ساله و وعده هر وزیر سر کار آمده برای نهایی کردن ساخت این آزادراه، علی نیکزاد عزم خود را برای افتتاح حداقل قطعه 4 این طرح جزم کرد اما انگار حتی افتتاح این 21 کیلومتر نیز کار سختی شده است.

حتی اگر امسال شاهد زیر بار ترافیک رفتن قطعه 4 آزادراه تهران - شمال باشیم، باز هم باید سال‌ها متنظر بمانیم تا از تهران تا مرزن‌آباد نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رفع مشکل معارض، حل مسائل مربوط به فاینانس و ... ساخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۶

مسئولین محترم وزارت راه و شهرسازی! بهتر است ابتدا پروژه ناتمام آزادراه قزوین - رشت را که راه ارتباطی بسیار مهمی به شمال می‌باشد، بعد از چند سال بهره‌برداری و اخذ عوارض سنگین از مردم هنوز ناقص می‌باشد، به پایان برسانند!