• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91112213129
  • خبرنگار : 71191

سرود «خمینی ای امام» پشت درهای بسته‌ی فهرست آثار ملی ماند

سرود «خمینی ای امام» پشت درهای بسته‌ی فهرست آثار ملی ماند

پرونده‌ی سرود «خمینی ای امام» باز هم نتوانست از سد کارشناسان ثبت آثار در فهرست ملی بگذرد و در هشتمین همایش ثبت آثار تاریخی هم پشت در ماند.

پرونده‌ی سرود «خمینی ای امام» باز هم نتوانست از سد کارشناسان ثبت آثار در فهرست ملی بگذرد و در هشتمین همایش ثبت آثار تاریخی هم پشت در ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرونده‌ی این سرود انقلابی که توسط کارشناسان استان خراسان رضوی آماده شده است، هرچند به پنجمین همایش شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی که 20 شهریورماه برگزار شد، رسید؛ اما به‌دلیل کامل نبودن پرونده، از جمله نداشتن امضای سراینده‌ی شعر، آهنگ‌ساز و خواننده، در آن همایش مطرح نشد‌.

پرونده‌ی آماده‌شده برای این سرود، هفته‌ی پیش در هشتمین همایش ثبت آثار تاریخی برای دومین‌بار مطرح شد ولی باز هم اعضای شورای ثبت آثار تاریخی نپذیرفتند که این سرود به فهرست آثار ثبتی وارد شود.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی هنگام ارئه و بررسی این پرونده، گفت: برای ثبت این سرود باید امضای آهنگ‌ساز، خواننده و شاعر این سرود در پرونده وجود داشته باشد. همچنین به‌دلیل معارض بودن‌ وزارت ارشاد، نامه‌ای مبنی بر رضایت اداره‌ی ارشاد خراسان رضوی نیز باید به پرونده اضافه شود.

مومنی همچنین در توضیح درخواست معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی برای ثبت شعر این سروده‌ی انقلابی، اظهار کرد: شعر را نمی‌توانیم ثبت کنیم، پروسه‌ی ثبت چارچوب خاص خود را دارد.

زمانی که این سروده در پنجمین همایش ثبت و در کمیته‌ی تخصصی رد شد، قرار بود در فهرست میراث معنوی ثبت شود؛ ولی این‌بار پرونده‌ی مربوط به آن به‌عنوان یک مکان - رویداد ارائه شد که باز هم به‌دلیل ناکافی بودن مدارک، به ثبت نرسید. هرچند مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی - فرهنگی به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی قول داد‌ که ا‌گر امضا و نامه‌های مورد نیاز برای این پرونده کامل و در اجلاس بعدی مطرح شود، این سروده انقلابی به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha