• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91120200972
  • خبرنگار : 71431

آتش به جان برجی در غرب پایتخت افتاد

آتش به جان برجی در غرب پایتخت افتاد

یک برج در حال ساخت عصر روز سه‌شنبه طعمه حریق شد.

یک برج در حال ساخت عصر روز سه‌شنبه طعمه حریق شد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در تشریح جزئیات این خبر گفت: آتش‌نشانان در ساعت 17:58 روز گذشته از طریق تماس با سامانه 125 از وقوع آتش‌سوزی در یک برج در حال ساخت با خبر شدند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان سه ایستگاه به همراه دو تانکر آب، یک دستگاه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و یک بالابر از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در کیلومتر 17 جاده مخصوص بعد از داروپخش اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک برج 15 طبقه در حال ساخت از قسمت همکف و زیرزمین دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی است.

وی با بیان اینکه در دو طبقه مشتعل شده از این برج در حال ساخت مقدار زیادی مواد قابل اشتعال نظیر رنگ، لوله پلیکا، چسب و ... وجود داشت به ایسنا گفت: این مواد کاملا شعله‌ور شده به طوری که مساحت آتش در این برج به حدود 120 متر مربع رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس‌شدن تعدادی از کارگران در طبقات فوقانی این برج خاطرنشان کرد: این کارگران که تعدادشان 15 تن بود مشغول عملیات ساختمانی در طبقات بالایی برج بودند که پس از وقوع حادثه به طرز خطرناکی قصد پایین آمدن از ساختمان با استفاده از میله‌های داربست‌نما را داشتند که آتش‌نشانان این افراد را بدون صدمه‌ای به پایین منتقل کردند.

ملکی اضافه‌کرد: عوامل آتش‌نشانی عملیات مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و در ساعت 19:13 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی علت این حادثه را بی‌احتیاطی حین انجام عملیات ساختمانی اعلام‌کرد و گفت: خوشبختانه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به افراد مشغول به کار در کارگاه‌ها و پروژه‌های ساختمانی توصیه‌کرد: حین کار اصول ایمنی را رعایت کرده و از انجام فعالیت‌هایی نظیر جوشکاری و ... در مجاورت مواد قابل اشتعال خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha