• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91121308389
  • خبرنگار : 71431

در پاسخ به ایسنا مطرح شد؛

اظهارات فرمانده مرزبانی ناجا درباره قاچاق پسته و ارز در مرز

اظهارات فرمانده مرزبانی ناجا درباره قاچاق پسته و ارز در مرز

فرمانده مرزبانی ناجا، قاچاق پسته در مرزهای کشور را نفی کرد و گفت: تاکنون مورد ویژه و خاصی در این مورد نداشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا، قاچاق پسته در مرزهای کشور را نفی کرد و گفت: تاکنون مورد ویژه و خاصی در این مورد نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش فرماندهان و معاونان مرزبانی استان‌های سراسر کشور درباره قاچاق پسته و ارز به ایسنا گفت: تا به حال مورد خاص و ویژه‌ای در خصوص قاچاق پسته در مرزهای کشور نداشته‌ایم.

ذوالفقاری ادامه‌داد: در مورد ارز مواردی بوده که با آن برخورد شده اما در مقیاس کلان نیز چنین موضوعی رخ نداده است.

وی با اشاره به بحث قاچاق دام از مرزهای غربی کشور نیز گفت: در این مورد نیز بحث‌هایی مطرح شد که قاچاق دام از مرزهای غربی کشور افزایش داشته و همین امر سبب افزایش قیمت شده که ما در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که آمار اعلام شده مبنی بر خروج روزانه 50 کامیون دام قاچاق از کشور صحیح نیست.

ذوالفقاری ادامه داد:‌ در بررسی‌ها مشخص شد که کمتر از یک درصد از کل گوشت داخل کشور در مرز قاچاق می‌شود که در این راستا با محدودیت‌هایی که در اداره مرز برای مرزنشینان و مراتع مرزی آنان ایجاد کردیم این موضوع نیز در حال حل شدن است.

وی همچنین با اشاره به وجود خلاء قانونی برای قاچاق دام در جنوب کشور گفت: در سواحل جنوبی کشور اگر فردی را هنگام خروج دام در ساحل دستگیر می‌کردند وی به عنوان قاچاقچی شناخته نمی‌شد.

کشف 28 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرز

ذوالفقاری از کشف 28 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: در سالجاری به دلیل اختلاف قیمت موادسوختی در کشور و خارج از آن پدیده قاچاق گازوئیل افزایش یافت که در همین راستا نیز ما واحدهای عملیاتی خود را افزایش دادیم.

ذوالفقاری مناطق حوزه خلیج‌فارس و استان سیستان و بلوچستان را از مناطق آلوده به سوخت قاچاق در کشور اعلام‌کرد و گفت: در این مناطق نیز طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کردیم و حتی تعدادی از افراد که اقدام به لوله‌کشی برای قاچاق سوخت کرده بودند را نیز شناسایی و دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه روزانه سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می‌شود، گفت: خوشبختانه امروز جریان قاچاق سوخت رو به کاهش است.

به گفته ذوالفقاری در فاصله 20 کیلومتری از مرز، مرزنشینان شناسایی شده و به آنان سهمیه سوخت تعلق خواهد گرفت.

کاهش ورود و خروج غیرمجاز به مرز

ذوالفقاری همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته ورود افراد غیرمجاز به کشور و نیز خروج غیرقانونی از مرز کاهش داشته گفت: این آمار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 30 درصدی داشته است.

وی درباره بازارچه‌های مرزی نیز گفت: بر اساس تصمیم دولت مرزنشینان می‌توانند ماهانه تا سقف دو میلیون تومان در مرز تبادل کالا داشته باشند.

افزایش 49 درصدی کشفیات موادمخدر

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش 49 درصدی کشفیات موادمخدر در سال جاری اظهارکرد: قاچاق موادمخدر داخل کشور نیز کاهشی 9 درصدی داشته که این امر بیانگر اقدامات مثبت مرزبانی در این زمینه است.

وی درباره ورود پیش‌سازهای موادمخدر به کشور نیز گفت: این مواد که از مناطق مرزی وارد کشور می‌شدند، کشف شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha