• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91121509980
  • خبرنگار : 71089

/ جهان در حال گذار: ژئوپلوتیک جهان اسلام و خلیج‌فارس/

استاندار هرمزگان: خلیج‌فارس هویت تمام بشریت است

استاندار هرمزگان: خلیج‌فارس هویت تمام بشریت است

استاندار هرمزگان در همایش بین‌المللی خلیج‌فارس گفت: هیچ تهاجمی نمی‌تواند مردم ایران را از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و شهدای آن دور نگه دارد.

استاندار هرمزگان در همایش بین‌المللی خلیج‌فارس گفت: هیچ تهاجمی نمی‌تواند مردم ایران را از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و شهدای آن دور نگه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان در بیست و یکمین همایش خیلج‌فارس با عنوان "جهان در حال‌گذار: ژئوپلوتیک جهان اسلام و خلیج ‌فارس" که صبح امروز (سه‌شنبه) در بندرعباس آغاز به کار کرد، گفت: خلیج‌فارس، خلیج دوستی و صلح میان همسایگان است و تلاش ما بر مبنای ایجاد رابطه برادارنه، ایمانی و انسانی با آنها است. خلیج فارس قله بزرگ تفکر و اندیشه‌ای است که همسان با تاریخ قدمت تمدن بشریت همواره درخشیده و از درخشش آن جهانیان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: خلیج‌فارس فراتر از یک جغرافیا، مرز و منطقه جایگاه رفیع وهمسان با فطرت بشریت است که در طول تاریخ نقطه امید و منظر دید آزادی‌خواهان بوده و تا ابد می‌ماند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: خلیج‌فارس یک نام نیست که ساده‌اندیشان می خواهند با جعل نام آن این پایگاه عظیم را به باد فراموشی بسپارند خلیج‌فارس هویت تمام بشریت است که از ابتدای تاریخ تا به امروز با عنایات الهی به جا مانده و تا ابد نیز باقی خواهند ماند.

عزیزی با بیان اینکه خلیج‌فارس حریم امن صلح و دوستی است، خاطرنشان کرد: مخالفان از این جغرافیا بلکه از مکتب صلح و دوستی بیم دارند و تلاش می‌کنند با توطئه‌ و تهاجم‌های مخالف از خود چهره‌ای نشان دهند که حامی صلح باشد غافل از اینکه خلیج تا ابد فارس و مردمان پاسدارش تا روز نجات بشریت حافظ صلح ، امنیت و وحدت همیشگی خلیج‌فارس خواهد بود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به افتتاح تعدادی از پروژه‌های زیربنایی و مهم در هرمزگان گفت: افتتاح زیرساخت‌های مهم در بخش حمل و نقل،‌ واحدهای صنعتی و مسکن مهر علاوه بر افزایش توانایی‌های زیربنایی و تولیدی کشور امید و نشاط را برای مردم نجیب و قدرشناس استان هرمزگان به ارمغان آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha