• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91122817968
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

هشدارهای معاون اجتماعی ناجا درباره چهارشنبه‌سوری

هشدارهای معاون اجتماعی ناجا درباره چهارشنبه‌سوری

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به فرارسیدن ایام شب چهارشنبه آخرسال، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به فرارسیدن ایام شب چهارشنبه آخرسال، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به فرارسیدن شب‌ چهارشنبه آخرسال گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه گونه‌ای از تخریب‌گری اجتماعی یا وندالیسم مرسوم شده که این مفهوم نه تنها هیچ تطابقی با شادی‌سازی و شادی‌کردن در چهارشنبه آخرسال ندارد، بلکه امری ناخوشایند است که موجبات جریانی آزاررسان و پریشان‌کننده روان اجتماعی جامعه و همچنین ایجاد ضررهایی برای سلامت هموطنان می‌شود.

وی با بیان‌اینکه متاسفانه عدم‌شناخت مفهوم رفتار مناسب‌اجتماعی و همچنین بازگوکردن چرایی و چگونگی برخی سنت‌ها و آیین‌های رایج و مرسوم در جامعه، از جمله علل آسیب‌های متداول مراسم شب چهارشنبه آخرسال است، گفت: آیینی که بالقوه، باید، سبب ساز شادی افراد جامعه شود، متاسفانه با تغییر ماهیت ناشی از عدم‌شناخت عده‌ای قلیل، اکنون به پدیده‌ای آزاررسان تبدیل شده و مصداق مفهومی است که در ادبیات جامعه‌شناسی با عنوان وندالیسم از آن یاد می‌شود.

به گفته منتظرالمهدی وندالیسم در نظر عالمان و نظریه پردازان جامعه‌شناس، رفتاری است تخریب گرانه که بی‌تردید عنصری شادی ساز نبوده و ایجاد آزار تنها نتیجه آن است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه دستگاه‌های متعدد امدادی و امنیتی بخش زیادی از زمان، توان و روان خود را صرف جلوگیری از صدمات جانی و روانی و مادی این پدیده می‌کنند، گفت: این توان می‌تواند در امور دیگر مصرف شود و گونه‌های دیگری از خدمات امدادی و انتظامی را به شهروندان ارجمند عرضه کند.

منتظرالمهدی ادامه داد: نیروی انتظامی، با حداکثر توان و به سبب وظیفه ذاتی و دائمی خود، در راستای حفظ امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت، علاوه بر امور پیشگیرانه، مجدانه اهتمام دارد تا از این پدیده اجتماع آزار جلوگیری کند.

وی افزود: حفظ حریم خانواده‌ها و مصون ماندن شهروندان از این دست آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط عمومی و افزایش ضریب امنیت اجتماعی و عینیت بخشیدن بیش از پیش به احساس امنیت اجتماعی، از جمله ماموریت‌هایی است که نیروی انتظامی اهتمام بر به انجام رساندن آن دارد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به این حدیث از امیرالمونین علی (ع ) که برترین شرافت‌ها را خودداری از آزار دیگران و بذل احسان به آنان می‌دانند، گفت: نباید با رفتارهای پرخطر و برای شادی‌های لحظه‌ای و در پی هیجان‌های زود گذر، خسارت‌های جبران ناپذیری را برای خود و دیگران در آستانه سال نو رقم بزنیم.

معاون اجتماعی ناجا از شهروندان خواست با نظارت و توجه هرچه بیشتر به فرزندان خود در این روزهای پایانی سال، ضمن جلوگیری از ایجاد خسران‌های مادی، سبب‌ساز عدم ایجاد خدشه‌ای به سلامتی خود و دیگران شهروندان شوند.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه از نوجوانان و جوانان انتظار می‌رود، شأن و شخصیت و منش خود را متجلی کرده و از انجام اموری که منجر به دل آزردگی و آسیب‌رسانی خود و دیگران می‌شود، پرهیز کنند، گفت: یک به یک ما، در برابر نعمت سلامتی و آرامشی که پروردگار در اختیارمان قرار داده مسئولیم.

به گفته وی به سبب وظیفه شهروندی و انسانی هیچ‌گونه توجیهی برای ایجاد پریشانی و آشفتگی روانی در قالب مراسم چهارشنبه‌سوری برای هم‌نوعان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha