• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92012106847

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به ایسنا خبر داد:

افزایش شمار مجروحان زلزله بوشهر / دستگیری مظنونان به سرقت در مناطق زلزله‌زده

افزایش شمار مجروحان زلزله بوشهر / دستگیری مظنونان به سرقت در مناطق زلزله‌زده

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار مجروحان زلزله بوشهر به 916 تن خبر داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار مجروحان زلزله بوشهر به 916 تن خبر داد.

حسن قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: با توجه به پس لرزه 5.4 ریشتری صبح امروز، شمار مجروحان زلزله افزایش یافته، اما تنها 123 نفر بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، ضمن اینکه حال همه مصدومان مساعد است.

وی افزایش آمار جان‌باختگان زلزله بوشهر را رد کرد و گفت: فعلا آخرین آمار حاکی از فوت 37 نفر است، البته در مورد مرگ یک تن دیگر نیز هنوز خبر قطعی دریافت نکرده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از برپایی مراسم دفن جان‌باختگان زلزله به همت استانداری بوشهر در روز آینده خبر داد و گفت: استانداری از لحظه نخست در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حضور داشته است، ضمن اینکه از امکانات مدیریت بحران استان‌های همجوار همچون فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده شده است.

دستگیری مظنونان به سرقت در مناطق زلزله‌زده / امنیت کاملا برقرار است

قدمی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا به تشریح چگونگی فرآیند مدیریت بحران در زلزله اخیر پرداخت و گفت: ساعت 21 شب گذشته کار جست‌وجو و اکتشاف به اتمام رسید و با این وجود برای اطمینان کامل، یک بار دیگر آوارها را جست‌وجو کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان این قبیل حوادث، برخی افراد سودجو در منطقه حضور می‌یابند، اظهار کرد: خوشبختانه مشکل امنیتی در مناطق زلزله‌زده وجود نداشت و امنیت کاملا برقرار است. ضمن اینکه نیروهای ناجا، بسیج و سپاه چند نفر از مظنونان را که به نظر می‌رسید برای سرقت در منطقه حضور یافته‌اند، دستگیر کردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برآورد خسارت توسط دستگاه‌های مسوول آغاز شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین خسارت در جریان زلزله ناشی از تخریب مسکن است و به همین خاطر بنیاد مسکن مسوول ارزیابی خسارت در این بخش شده است.

همه ساختمان‌های تخریب‌ شده فاقد استانداردهای حداقلی بوده است

قدمی، تخریب 1000 منزل مسکونی در مناطق زلزله‌زده را تایید کرد و افزود: 800 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است، اما وضعیت خانه‌های روستایی به گونه‌ایست که خانه‌هایی با تخریب 30 درصدی، کاملا تخریب شده تلقی می‌شود و باید بازسازی شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: 100 درصد منازل مسکونی تخریب شده فاقد استانداردهای حداقلی ساخت و ساز بودند و درواقع جزو بافت فرسوده محسوب می‌شدند.

قدمی افزود: قدرت زلزله 6 ریشتری به اندازه‌ای است که نمی‌تواند خانه‌هایی را که با حداقل اصول مهندسی ساخته‌ شده‌اند، تخریب کند. کما اینکه در میان مناطق زلزله‌زده بوشهر ، روستایی وجود داشت که در سال 81 بر اثر زلزله تخریب و بازسازی شده بود و اکنون در زلزله روز گذشته تقریبا هیچ آسیبی ندیده است.

وی در خاتمه نحوه مدیریت بحران در جریان زلزله بوشهر را مطلوب و موفق توصیف کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های مسوول اعم از استانداری، نیروی دریایی، بسیج، سپاه و ناجا در کنار نهادهای امدادی همچون هلال‌احمر با حضور به موقع خود در منطقه، زمینه مدیریت بحران موفق را رقم زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha