• چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92021107221
  • خبرنگار : 71282

تامین نشدن معیشت خانوار کارگری با حداقل دستمزد

تامین نشدن معیشت خانوار کارگری با حداقل دستمزد

حداقل دستمزد مصوب کارگران در شورای عالی کار تنها یک‌سوم خط فقر را پوشش می‌دهد و امورات خانوارهای کارگری با آن اداره نمی‌شود.

حداقل دستمزد مصوب کارگران در شورای عالی کار تنها یک‌سوم خط فقر را پوشش می‌دهد و امورات خانوارهای کارگری با آن اداره نمی‌شود.

هادی ساداتی - نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: حداقل دستمزدی که در شورای عالی کار مصوب شده است به لحاظ تراکنش حقوقی با سطوح درآمدی کارگران هماهنگ نیست زیرا اگر تورم فعلی و خط فقر را در نظر بگیریم، این پایه حقوق تنها یک سوم خط فقر را پوشش می‌دهد و امورات خانوارهای کارگری با آن اداره نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه یکی از فشارهای مضاعفی که هر روزه بر کارگران وارد می‌شود و ساماندهی مناسبی هم در خصوص آن صورت نمی گیرد، نبود پایداری در قیمت‌هاست در حالی که اقتصاد خانوار کارگری بخشی از اقتصاد مملکت است و وقتی بیش از 14 میلیون کارگر در کشور زندگی می‌کنند باید خواسته‌های آنان رسیدگی شود.

ساداتی در ادامه بر ضرورت جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه تاکید کرد و گفت: این نقدینگی به جای آنکه پایه‌های اقتصاد کشور را تقویت کند در حال لطمه زدن به بخشهای تولید و اقتصاد کشور است.

به گفته نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور، نبود نقدینگی در دست مردم نیز موجب می‌شود تا بسیاری از کارگران ساختمانی بیکار شوند زیرا در چنین شرایطی ساخت و ساز متوقف می‌شود و در نتیجه یک فاجعه انسانی در بخش کارگران ساختمانی رخ می دهد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ماده 136 قانون کار اظهار کرد: بر اساس این ماده حضور نمایندگان کارگری در مجامع و هیاتهای تشخیص ضروری است ولی متاسفانه قانون رعایت نمی‌شود و با از بین رفتن اصل سه جانبه گرایی، جایگاه کارگری هم تضعیف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۶:۳۶

با سلام، به نظر من برخي از اون مسئولینی که از وضع کارگر بی‌خبرند یا خودشون رو به بی‌خبری میزنند باید یه مدت همین حقوق کارگری بگیرند تا متوجه بشوند بااین پول نمیشه زندگی رو اداره کرد، مسلمان شب خیلیها به خاطر وضع معیشت شکم گرسنه میخوابند مسلمان بعضی از زندگی ها به مسئله مالی در حال فروپاشیه مسلمان مسلمان مسلمان!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۵۲

خواهشا یه فکری بردارید برا ما کارگرا چند روزی حرف افزایش دست مزد نزنید و فراموش کنید.