• جمعه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 92033118881
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

53 درصد تصادفات در 12 محور حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی

53 درصد تصادفات در 12 محور حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین ساعت‌های وقوع تصادفات در ساعت 12 بعدازظهر تا 24 شب اتفاق می‌افتد و در این راستا ساعت 18 تا 20 شب، 16درصد وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین ساعت‌های وقوع تصادفات در ساعت 12 بعدازظهر تا 24 شب اتفاق می‌افتد و در این راستا ساعت 18 تا 20 شب، 16درصد وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، سرهنگ «عباس فرمانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: طرح تابستانی 92 برای تاثیرگذاری در کاهش وقوع تصادفات در دو مرحله در استان انجام می‌شود.

وی افزود: مرحله‌ی نخست این طرح از 18خرداد آغاز و تا 18 تیر ادامه دارد و مرحله‌ی دوم آن پس از ماه مبارک رمضان (از 17مرداد تا 31 شهریور) انجام می‌شود که در نوع خود طولانی‌ترین طرح تابستانی است.

رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف پلیس از اجرای این طرح گفت: ایجاد آرامش و رضایت‌مندی مردم در تسهیل عبور و مرور، اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی با 80 تیم محسوس و 20 تیم نامحسوس، برخورد قاطع با متخلفان برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، کنترل دقیق خودروهای حمل و نقل و نیز رسیدگی فوری به تصادفات احتمالی در راستای اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح تابستانی انجام می‌شود.

سرهنگ فرمانی در ادامه با ابراز خرسندی از این‌که در سه ماهه‌ی نخست سال شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی بودیم، افزود: در همین رابطه شاهد کاهش 26 درصدی تصادفات هم بودیم.

رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی اظهار کرد: 40 درصد تصادفات، ناشی از واژگونی و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه است که علت آن خستگی و سرعت غیرمجاز در افراد میان سال و به بالا است.

وی افزود: برخورد وسیله‌ی نقلیه با عابرین پیاده نیز 10درصد تصادفات را به خود اختصاص داد که بیشتر در روستاهای حاشیه راه و مناطق مسکونی رخ می‌دهد.

سرهنگ فرمانی با با ابزاز تاسف از این‌که برخورد وسایل نقلیه با موتورسیکلت‌سواران 14درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به این آمار موتورسواران، باید به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی وقوع تصادفات فوتی در سه ماه سال نسبت به مدت مشابه سال پیش در استان گفت: سال گذشته 125 فقره تصادف فوتی اتفاق افتاد در حالی که در سه ماهه‌ی نخست سال این تعداد 88 فقره بود.

سرهنگ فرمانی ادامه داد: شمار تصادفات جرحی سال پیش 707 فقره بود در حالی که در سه ماهه‌ی نخست امسال 710 فقره گزارش شد که افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

وی وقوع 53 درصد از تصادفات را در 12محور پرحادثه دانست و گفت: بیشترین تصادفات در جنوب استان از محورهای «میاندوآب - بوکان»، «میاندوآب - مهاباد»، «نقده - مهاباد» و «مهاباد - بوکان» اتفاق می‌افتد که پلیس در این راستا سعی در مدیریت سرعت رانندگان برای کاهش میزان تصادفات دارد.

سرهنگ فرمانی ادامه داد: بیشترین طیف سنی تصادفات در سه ماه نخست سال در میان گروه سنی 25 تا 35 سال و قشر جوان جامعه بود که 32 درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی، یادآور شد: پنجشنبه‌ها با 16 درصد و جمعه‌ها با 23 درصد بیشترین میزان وقوع تصادفات را دارد بنابراین رانندگان باید در روزهای تعطیل و ایام مسافرت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند و با اقدامات خودکنترلی در کاهش تصادفات بکوشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha