• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92072314995
  • منبع : نمایندگی سمنان

تمامی امامزاده‌های سمنان ‌صاحب طرح جامع می‌شوند

تمامی امامزاده‌های سمنان ‌صاحب طرح جامع می‌شوند

ایسنا/سمنان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه تا پایان سال تمامی امامزاده‌های استان صاحب طرح جامع می‌شوند‌.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه تا پایان سال تمامی امامزاده‌های استان صاحب طرح جامع می‌شوند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی از ایجاد 38 مورد موقوفه جدید در شش ماهه اول امسال خبر داد و افزود: از این تعداد موقوفات تعداد 17 مورد از آن‌ها موقوفه انتفاعی و بقیه آنها موقوفه منفعتی هستند. همچنین ارزش این موقوفه ها بالغ بر 2 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تعداد کل موقوفات استان را 5 هزار عنوان کرد و افزود: سال گذشته کل موقوفات استان 26 مورد هم به صورت منفعتی و هم انتفاعی بود.

‌مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: تعمیر مساجد، کمک هزینه دارو، فعالیت‌های حمایتی، ترویج قرآن و روضه خوانی، جلسات عزاداری، حوزه علمیه، تقویت فرهنگ مهدویت و موقوفات قرآنی از مهمترین گستره وقفی موقوفات جدید در این استان هستند که با توجه به نیاز استان و نیات واقفین ایجاد شده‌اند.

واحدی با بیان اینکه تا پایان سال تمامی امامزاده‌های استان صاحب طرح جامع می‌شوند، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا گفت: مقاوم سازی بقاع متبرکه و انجام طرح‌های عمرانی در قالب این طرح جامع امکانپذیر است.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه های این اداره کل در راستای مقاوم سازی امزادگان و بقاع متبرکه چیست به ایسنا گفت: در حین مقاوم سازی امامزادگان گاه نهاد میراث فرهنگی وارد شده و ادعا دارد که این بنا متعلق به میراث فرهنگی است.اگر اینگونه مشکلات از مسیر برداشته شود با کمک طرح جامع‌ و جذب اعتبارات و کمک خیرین امسال در بخش عمرانی بقاع متبرکه تحولاتی ایجاد می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری جشنواره وقف و رسانه در سمنان خبر داد و گفت: علاقمندان تا 20 آذر ماه می توانند آثار خود را در بخشهای خبر، مصاحبه، گزارش‌، یادداشت، بخش ویژه، تصویری، گزارش تصویری، خبر شنیداری و گزارش شنیداری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

واحدی همچنین هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء فرهنگ وقف و تغییر نگرش مردم نسبت به وقف عنوان از طریق رسانه و مطبوعات عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha