پس از سپری شدن دو سال از معرفی عینک گرانقیمت شرکت گوگل، کارشناسان معتقدند که این پروژه هیچ وقت به موفقیت پیشبینی شده نرسیده است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، کارشناسان معتقدند که با توجه به قیمت بسیار بالای 1500 دلاری و برخی از تبلیغات اغراق آمیز در مورد کاراییهای این عینک، بیشتر کاربران استفاده از عینک را محدود کرده و اغلب از کارایی آن ناراضی هستند.
یکی از دلایل موثر در کمرنگ شدن موفقیت عینک گوگل، کافی نبودن برنامههای ارتباطی آن با گوشیهای هوشمند است، به طوریکه تاکنون تنها در حدود 100 برنامه کاربردی برای این عینک موجود است که اغلب از رابط کاربری ضعیفی برخوردارند.
به گفته تام فرانکل، مدیر اجرایی شرکت گایگیم، اگر طبق ادعای گوگل تاکنون 200 میلیون عینک به فروش رفته باشد نباید شاهد ترک مدیران بخش طراحی و ساخت پروژه عینک گوگل باشیم.
کریس نیل، مدیر پروژه عینک گوگل با اشاره به زمانبر بودن روند محبوب شدن پروژههای غیرعادی نظیر عینک گوگل افزود: پروژه عینک گوگل تنها یکی از دستاوردهای آزمایشگاه گوگل ایکس است. وظیفه این بخش تولید و تجاری کردن پروژههای آیندهنگر گوگل نظیر خودروی خودران هوشمند و ابزارهای پوشیدنی است.
کارشناسان ابر صنعت IT معتقدند با توجه به وعدههای شرکت گوگل بر عمومیسازی پروژه عینک گوگل در سال 2015 و رضایت کم کاربران از نسخه آزمایشی احتمال موفقیت این پروژه کم است.
جزئیات بیشتر این خبر در مجله National IT منتشر شده است.
انتهای پیام
نظرات