• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93090905343
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

سرپرست جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی، پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه است

سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، جهاد دانشگاهی را پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه دانست و گسترش چشمگیر واحدها دانشگاهی و پژوهشی وابسته به مراکز مادر در سراسر کشور را ثمره بیش از 35 سال تلاش جهادگران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی عنوان کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، جهاد دانشگاهی را پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه دانست و گسترش چشمگیر واحدها دانشگاهی و پژوهشی وابسته به مراکز مادر در سراسر کشور را ثمره بیش از 35 سال تلاش جهادگران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی اردلی در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان، شکل‌گیری این نهاد انقلابی به فرمان امام خمینی(ره) را یادآور شد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دو ماه بعد از صدور فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی توسط بنیانگذار انقلاب در مرداد ماه سال 1359 تشکیل شد.

وی اجرای فعالیت‎های جدی فرهنگی در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها را از اهداف تشکیل جهاددانشگاهی دانست و افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های تحقیقاتی نیز از دیگر ماموریت‌های واگذار شده به این نهاد انقلابی است.

خلیلی جهاددانشگاهی را پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه دانست و گسترش چشمگیر واحدها دانشگاهی و پژوهشی وابسته به مراکز مادر در سراسر کشور را ثمره بیش از 35 سال تلاش جهادگران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی عنوان کرد.

وی آغاز فعالیت‌های جهاددانشگاهی در چهارمحال و بختیاری را نیز یادآور شد و گفت: این نهاد از سال 60 فعالیت‌های خود را به عنوان دفتر وابسته به دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کرد و از سال 81 به صورت رسمی به واحد مستقل تبدیل شد.

خلیلی همچنین به تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد استان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پرداخت و با اشاره به فعالیت‌های موثر معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به نیازهای استان بیش از 50 طرح پژوهشی نیز برای امسال و سال آینده هدفگذاری شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری دانشجویان ایران، مرکز افکارسنجی دانشجویان و مرکز علمی فرهنگی دانشجویان را به عنوان شش ماموریت‎ اصلی حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برشمرد.

وی از برگزاری جشنواره ملی«حیات مطهر» با هدف‌گذاری باز بررسی اندیشه‌ها و آرای شهید مطهری توسط جهاددانشگاهی واحد استان به همت معاونت فرهنگی این واحد خبر داد و افزود: برای برگزاری این جشنواره ملی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور نیز ماموریت همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان را دارند.

خلیلی اظهارکرد: فعالیت‌های آموزشی استان نیز در دو قالب کوتاه مدت با رویکرد تقاضا محور و شغل محور و بلندمدت با فعالیت دانشگاه علمی کاربردی، با توجه به نیازهای روز استان انجام می‎شود.

به گزارش ایسنا، اعضای جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری نماز ظهر و عصر را نیز به امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha