• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93092414377
  • خبرنگار : 71191

سلطانی‌فر خبر داد

لغو روادید با حفظ پرستیژ کشور/ اجرایی شدن سفر کارت‌ تا قبل از دهه فجر

لغو روادید با حفظ پرستیژ کشور/ اجرایی شدن سفر کارت‌ تا قبل از دهه فجر

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جدی گرفتن بخش گردشگری در توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی را مهم‌ترین اتفاق در طول یک‌سال و نیم گذشته در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جدی گرفتن بخش گردشگری در توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی را مهم‌ترین اتفاق در طول یک‌سال و نیم گذشته در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، مسعود سلطانی‌فر با تاکید براین‌که بزرگترین موفقیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تبدیل فعالیت‌های بخش گردشگری کشور از یک مجموعه فعالیت‌های حاشیه‌ای به بخشی تاثیرگذار و فعال بوده است، گفت: در مدت یک سال گذشته در کنار مسئولیت‌هایی که داشتیم، توانستیم در نظام اجرایی کشور بخش گردشگری را از یک فصل درجه دو به عنوان یک کار حاشیه‌ای، به یک باور تبدیل کنیم و در بین مسئولان مختلف آن به عنوان یک بخش فعال در عرصه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی کشور نمود پیدا کند.

معاون رئیس جمهور که صبح امروز (24 آذر) در نخستین گردهمایی سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سخن می‌گفت، با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از 1168 منطقه نمونه گردشگری کشور فعال هستند و حدود 25 منطقه نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: ایران در حال حاضر در رتبه پنجاهم مقاصد اول سفر گردشگران خارجی است، که باید سعی کنیم این رتبه را به سطح‌های بالاتر برسانیم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل چگونگی ارتقای امنیت گردشگری خارجی که روز گذشته در شورای امنیت کشور به ثبت رسید، گفت: در چند ماه گذشته دو قطار گردشگری در یک منطقه ناامن از دنیا، آنقدر ایران را امن دانستند که سه برابر تورهای معمولی گردشگر خارجی وارد کشور کردند و اکنون شرایط برای حضور تورهای بیشتر در کشور فراهم شده است.

با حفظ پرستیژ کشور، لغو روادید را پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه تعجب می‌کند چرا موانع متعددی که در طول سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف گردشگری روی همدیگر تلنبار شده‌اند، اما هیچ‌کس برای برطرف کردن‌اش تلاش نکرده است، گفت: سعی می‌کنیم با حفظ پرستیژ کشور لغو روادید بیشتری بین کشورهای مختلف از سوی ایران داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم در وزارت امور خارجه‌، ویزای الکترونیک را فعال کنیم.

سلطانی‌فر با تاکید بر این‌که اشتیاق گردشگران خارجی برای حضور در ایران بیشتر شده است‌، گفت: باید مجموعه سیستم اداری در این زمینه خوب عمل کند، روزانه چهار سرکنسول‌گری ایران در آلمان، 400 ویزا برای حضور گردشگران در ایران امضا می‌کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود در شرایط فعلی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری است‌، ادامه داد: در حال حاضر 900 پروژه در بخش گردشگری در حال اجرایی شدن داریم. بودجه‌ای که از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مجلس تحویل داده شده است با توجه به شرایط فعلی کشور بوده است.

وی افزود: برای تهیه‌ی احکام برنامه ششم توسعه از بخش خصوصی خواستیم پیشنهادهای خود را به سازمان ارائه کند، این در حالی است که علاوه‌بر چند انتقاد، هنوز هیچ پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درباره چگونگی شکل‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به سازمان میراث فرهنگی نرسیده است. اما در طول دو ماه گذشته اهداف و ردیف‌های بودجه را در برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت اعلام کرده‌ایم.

ایجاد کارگروهی برای برطرف کردن مشکلات مناطق نمونه گردشگری

به گزارش ایسنا،‌ سلطانی‌فر همچنین در جمع خبرنگاران عمده مشکلات مناطق نمونه گردشگری را مربوط به تعداد این مناطق ایجاد شده دانست.

او گفت: در دولت هشتم قرار بود با توجه به الگویی که در دنیا وجود دارد، هفت منطقه نمونه گردشگری در کل کشور با وسعت قابل توجه و ایجاد تاسیسات در زیرساخت‌ها به وجود آید، اما متاسفانه در دولت‌های بعدی بدون توجه لازم و انجام مطالعات و بررسی‌ها، مناطقی را روی کاغذ در دولت تصویب کردند که مشکلات زیادی را تاکنون با خود دارند.

او چگونگی واگذاری اراضی‌، مالکیت و نحوه اجاره و نبود زیرساخت را از مهم‌ترین مشکلات این مناطق دانست و تاکید کرد: با تشکیل یک کارگروه مرکب از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، میراث فرهنگی‌ و برخی وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع باید بتوانیم تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای توجه به حوزه گردشگری را هرچه زودتر اجرایی کنیم.

سفرکارت تا نوروز تهیه می‌شود

سلطانی‌فر همچنین درباره بحث سفرکارت و اجرایی شدن آن در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با هدایت و مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این بحث در دست طراحی است. وضعیت سفرکارت مانند گذشته نیست که اعتبار داشته باشد و برخی افراد آن را بگیرند، اما سفر نکنند و فقط از پولش استفاده کنند. می‌خواهیم شرایط به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های مختلف گردشگری و درآمدهای حاصل از آن جایگاه ویژه‌ای را در ایجاد اشتغال در کشور داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی‌ و گردشگری تاکید کرد: استفاده از سفر کارت در کشور باید متناسب با الگوی در حال اجرا در دنیا باشد، هر کسی که قصد سفر دارد، باید از این کارت‌ها استفاده کند. براساس آن با توجه به میزان درآمد افراد کارمند و بخش خصوصی سفرکارت‌ها به صورت چند برابر از درآمد اعتبار دارند و هرگاه که خرج شوند پس از چند ماه از حقوق کسانی که استفاده کرده‌اند مستهلک می‌شوند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مراحل اجرایی شدن سفر کارت‌ها،‌ حداکثر تا قبل از دهه فجر یا پایان اسفند ماه امسال عملیاتی می‌شود در حال حاضر مراحل نهایی ساماندهی کار در دست انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha