• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93110100518
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‏‌الله علوی‌گرگانی:

روحانیت باید در مقابل هجمه به عقاید و ارزش‌ها از اسلام دفاع کند

روحانیت باید در مقابل هجمه به عقاید و ارزش‌ها از اسلام دفاع کند

آیت‏‌الله علوی‌گرگانی گفت: روحانیت باید در تمامی شرایط و سختی‌های که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

آیت‏‌الله علوی‌گرگانی گفت: روحانیت باید در تمامی شرایط و سختی‌های که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار جمعی از روحانیون بسیج طلاب کشور با اشاره به فعالیت در این عرصه، گفت: روحانیت بسیجی باید همیشه برای حفظ و نگهداری از آرمان‏‌های اسلام تلاش کنند.

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: افراد مؤمن دارای سه نشانه هستند که مهمترین نشانه آنها را می‌توان صبر و بردباری دانست و به همین دلیل مسلمان باید همیشه در مقابل مشکلات صبر پیشه کنند.

آیت‏‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به این‏که روحانیت ملبس به لباس انبیای الهی هستند، اظهار کرد: لباس روحانیت به معنای لباس صبر است و طلابی که به این لباس مقدس ملبس هستند باید با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند صبور و بردبار باشند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اثرگذاری طلاب در میان مردم و جامعه اسلامی، اظهار کرد: با توجه به مقبولیتی که روحانیت در میان مردم دارد دولت‏‌های استکباری به عنوان بزرگترین دشمنان اسلام در تلاش هستند که به حوزه ورود پیدا کنند و این قشر را از داخل تخریب کنند و به بیراهه بکشند و در این میان طلاب باید نسبت به فعالیت دشمنان آگاه باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه با اشاره به توهین روزنامه فرانسوی نسبت به ساحت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: این اهانت‌ها بار اول نبوده و بار آخر هم نخواهد بود چرا که آنها به دنبال عصبی کردن مسلمانان هستند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‏‌که «دشمنان به نام دموکراسی و آزادی به مقدسات اسلام توهین می‌کنند» گفت: توهین به مقدسات اسلام یک عمل وقیحانه و جاهلانه از سوی دشمنان است که دشمنان باید بدانند که مسلمانان هیچ گاه در برابر این گونه رفتارها ساکت نخواهند نشست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: دین برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، بنابراین مسلمانان نباید در برابر فعالیت‌های دشمنان مورد غفلت واقع شوند و با آگاهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha