• چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 94020201070
  • خبرنگار : 71456

پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید ویرجین گالکتیک

پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید ویرجین گالکتیک

شرکت ویرجین گالکتیک به دنبال آزمایش نسخه دوم فضاپیمای اسپیس‌شیپ 2 در سال جاری میلادی است.

شرکت ویرجین گالکتیک به دنبال آزمایش نسخه دوم فضاپیمای اسپیس‌شیپ 2 در سال جاری میلادی است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تصمیم بلندپروازانه پس از حادثه مرگبار و منفجر شدن نسخه نخست فضاپیمای اسپیس‌شیپ 2 در سال گذشته، اعلام شده است.

نسخه نخست اسپیس‌شیپ 2 به عنوان بخشی از برنامه‌های شرکت خصوصی ویرجین گالکتیک در حال پرواز آزمایشی بود که با یک نقص فنی روبرو شده و در صحرای موجاوه سقوط کرد.

این هواپیمای فضایی 31 اکتبر 2014 میلادی (نهم آبان 93) در حال انجام پرواز آزمایشی در صحرای موجاوه، در اثر بروز مشکل فنی منفجر شد که در این سانحه «مایکل آلزبری» خلبان 39 ساله هواپیما کشته و کمک خلبان نیز دوم بشدت مجروح شد.

هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2 یک خودروی پرتابی دو مرحله‌ای از برنامه پرواز فضایی ویرجین گالکتیک است. این خودرو به شکلی طراحی شده که پس از پرتاب از هواپیمای حامل موسوم به وایت‌نایت 2 جدا شده، سپس با نیروی موشک به سمت فضا صعود کرده و مجددا با نیروی خود به زمین باز می‌گردد.

به گفته شاهدان عینی، فضاپیمای توریستی پس از جداشدن از هواپیمای حامل منفجر شد و این حادثه، طرح‌های جاه‌طلبانه برای ارسال انسان به مدار زمین را با خطر جدی مواجه کرد.

جورج وایتسایدز، مدیر اجرایی ارشد شرکت ویرجین گالکتیک در سمپوزیوم فضایی در کلرادو اسپرینگ اعلام کرد، شرکتش از این حادثه درس‌های فراوانی یاد گرفته و نقص‌های فنی نسخه نخست اسپیس‌شیپ 2 برطرف شده است.

نسخه دوم هواپیمای فضایی تقریبا تکمیل شده است و با کسب مجوزهای لازم، مراحل پرواز آزمایشی احتمالا از اواسط سال جاری آغاز خواهد شد.

بر اساس ادعای وایتسایدز، هنوز 700 نفر مشتاقانه آرزوی سفر به فضا توسط فضاپیمای ویرجین گالکتیک را دارند و این شرکت مصمم است طرح‌های خود در این زمینه را به جلو ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha