• چهارشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032011408
  • منبع : نمایندگی گلستان

استاندار گلستان:

به نماز نباید به دید تشریفات نگاه کرد

به نماز نباید به دید تشریفات نگاه کرد

استاندار گلستان با بیان این‌که «نماز هنرساز است و ضرورت دارد ابعاد مختلف آن توسط هنرمندان ترسیم شود» گفت: برپایی جشنواره بزرگ نماز نیز می‌تواند در بیان زوایای اساسی و کاربردی این فریضه الهی برای جامعه اثربخش باشد.

استاندار گلستان با بیان این‌که «نماز هنرساز است و ضرورت دارد ابعاد مختلف آن توسط هنرمندان ترسیم شود» گفت: برپایی جشنواره بزرگ نماز نیز می‌تواند در بیان زوایای اساسی و کاربردی این فریضه الهی برای جامعه اثربخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن صادقلو در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گرگان با اشاره به این‌که «به نماز و جشنواره‌های آن به دید تشریفات نگاه نشود» گفت: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای بررسی دقیق زوایای مختلف نماز و تاثیران آن در فرد و جامعه است.

وی افزود: هیچ امری در دین و دینداری بالاتر از نماز نیست و نماز بزرگترین ارتقاءساز فردی و اجتماعی با تاثیر فراوان در جامعه است.

استاندار گلستان با اشاره به این‌که «موضوع نماز بسیار حساس است» اضافه کرد: نماز فواید زیادی برای فرد و جامعه دارد که از جمله آرامش قلب، عزت نفس، ایجاد کننده وحدت و اتحاد، نظم و انضباط اجتماعی، ترویج دهنده نظافت و پاکیزگی، رعایت حقوق دیگران، احترام به پدر و مادر، پوشش اسلامی، استحکام بنیان خانواده و ایجاد آرامش روانی است.

صادقلو همچنین با یادآوری پیشینه تاریخی نماز، بر لزوم جمع آوری و نگارش تاریخ نماز تاکید کرد و افزود: در صورت انجام این کار جاذبه‌های بزرگی از این پدیده الهی و نقش‌های آن برای افراد جامعه بخصوص جوانان هویدا می‌شود.

چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز از صبح امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و برخی شخصیت‌ها و مقامات ملی و استانی در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شده است.

این جشنواره در هشت محور فیلم نامه نویسی، پویا نمایی، محصولات چند رسانه‌ای، تولیدات سخت افزاری، رمان، عکاسی، فیلم کوتاه و مستند و در دو بخش عمومی و دانشجویی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha