• چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94051408459
  • منبع : شهرداری تهران

آغاز اردوهای آموزشی طرح مدرسه آماده در تهران

آغاز اردوهای آموزشی طرح مدرسه آماده در تهران

اردوهای آموزشی مهارتی طرح دوام دانش آموزشی مدارس منتخب شهر تهران با هدف توانمندسازی دانش آموزان و آشنایی آنها با روش های امداد و نجات در قالب اجرای طرح مدرسه آماده آغاز شد.

اردوهای آموزشی مهارتی طرح دوام دانش آموزشی مدارس منتخب شهر تهران با هدف توانمندسازی دانش آموزان و آشنایی آنها با روش های امداد و نجات در قالب اجرای طرح مدرسه آماده آغاز شد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دومین دوره این اردوی دانش آموزی که با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال برگزاری است ، بیش از 350 دانش آموز با حضور در اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) ضمن آشنایی با روش‌های امداد و نجات، روش های اطفای حریق و برپایی چادر ، نحوه مدیریت بحران در هنگام وقوع سوانح و مخاطرات را فرا گرفتند.

دانش آموزان علاقه مند به فعالیت در حوزه های مرتبط با مباحث مدیریت بحران، خود امدادی و دگرامدادی پس از شرکت در این اردو و گذراندن آموزش‌ها می‌توانند به عضویت گروه "دوام دانش آموزی" درآیند. اعضای گروه دوام دانش آموزی در اموری مانند نظارت بر مباحث ایمنی در مدرسه، همکاری در اجرای برنامه‌های تمرین و مانور در مدرسه و ارائه آموزش‌های مرتبط به خانواده‌ها فعالیت می کنند.

حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهرتهران در حاشیه بازدید قائم مقام، معاونان و مدیران سازمان از اردوی دانش آموزان گفت: بخشی از موضوعات آموزشی طرح مدرسه آماده در قالب برگزاری 22 دوره اردو برای دانش آموزان تشریح می شود و با اجرای آن ضمن حفظ ارتباط با آموزش و پرورش نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و کار به صورت بلند مدت دنبال می شود.

وی افزود: مرحله نخست اجرای طرح مدرسه آماده با هدف ارتقای آمادگی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث و به منظور افزایش ایمنی و توانمندسازی دانش آموزان، با مشارکت 420 مدرسه از ابتدای امسال در تهران آغاز شده است.

به گفته کلهری زمینه سازی مشارکت و همکاری ساختارمند شهروندان، سازمان ها و نهادهای مسئول در حوزه مدیریت بحران، تهیه سند کاهش خطرپذیری مدارس شهر تهران، بهبود و توسعه عدالت آموزشی، تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ تاب آوری در برابر سوانح، افزایش مهارت فردی پرسنل مدارس و دانش آموزان در مواجهه با حوادث و تقویت ساختارهای فعالیت و مشارکت گروهی پرسنل و دانش آموزان مدارس بخشی از اهداف فرعی این طرح به شمار می آیند.

وی ادامه داد: بنا به تعریف قید شده در دستورالعمل اجرایی طرح، مدرسه آماده مدرسه ای است که مخاطرات آن به حداقل رسیده، توان مقابله با حوادث را داشته ، کمترین تلفات و خسارت را متحمل شده و در کوتاه ترین زمان، کارایی موثر خود را بازیابد.

حمیدرضا اسکاش مشاور رئیس سازمان مدریت بحران تهران نیز درباره برگزاری اردوهای آموزشی به عنوان یکی از مراحل اجرای طرح مدرسه آماده گفت: برگزاری این اردوهای دوره روزه آموزشی یک بخش از 12 قسمت اجرای طرح مدرسه آماده است.در مرحله مرحله نخست اجرای این برنامه 210مدرسه در کل تهران انتخاب شده و 210 مدرسه دیگر هم قرار است در مرحله دوم انتخاب شوند. از این 210 مدرسه 110 مدرسه پسرانه و 100 مدرسه دخترانه است که اکنون دوره پسرانه شروع شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران شهر تهران، وی افزود: هدف ما این است که از بین این چند هزار دانش آموز ، حدود 8400 دانش آموز با آموزش های مدیریت بحران و موضوعاتی همچون پناه گیری ، تخلیه، شناخت سوانح، چادرزنی، اطفای حریق، کمک های اولیه ، حمل مصدوم و گزارش نویسی مصور و عکاسی از سوانح آشنا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha