• پنجشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94120603968
  • خبرنگار : 71263

هوندا حاضر به حمایت از سازنده ایربگهای مرگبار نشد

هوندا حاضر به حمایت از سازنده ایربگهای مرگبار نشد

هوندا موتور بار دیگر تکرار کرد قصد ندارد از تاکاتا که با هزینه فزاینده فراخوان جهانی ایربگهای مرگبار روبروست حمایت مالی بیشتری بعمل آورد.

هوندا موتور بار دیگر تکرار کرد قصد ندارد از تاکاتا که با هزینه فزاینده فراخوان جهانی ایربگهای مرگبار روبروست حمایت مالی بیشتری بعمل آورد.

به گزارش ایسنا، با افزایش شواهدی که نشان می‌دهند مسوولیت اصلی ایربگهای معیوب بر گردن تاکاتا است، این شرکت ژاپنی با هزینه هنگفتی برای تعویض بادکننده‌های معیوب روبروست و در حال حاضر خودروسازان هزینه‌های فراخوان را پرداخت کرده اند.

تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل هوندا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما پیش از این هم گفته بودیم که در نظر نداریم کمک مالی برای تاکاتا فراهم کنیم.

خودروهای هوندا نیمی از 50 میلیون خودرویی را تشکیل می‌دهند که از سال 2008 در ارتباط با بحران ایمنی ایربگها تحت فراخوان قرار گرفته اند. مدیرعامل هوندا اظهار کرد این شرکت یکی از خودروسازانی است که با مشکل بادکننده روبرو بوده و برنامه ای ندارد تا به تنهایی به این مسئله بپردازد.

تاکاتا با فشار بیشتری از سوی مقامات آمریکایی برای گسترش فراخوان ایربگهای معیوب روبرو شده است. قانونگذاران آمریکا روز سه شنبه تاکاتا را متهم کردند اطلاعات مربوط به تستهای ایمنی ایربگها را دستکاری کرده تا معیوب بودن محصولش را پنهان کند.

از سوی دیگر نتایج تحقیقاتی که توسط گروهی از 10 خودروساز از جمله هوندا موتور انجام شده است نشان داد رطوبت، طراحی و مشکلات تولید عاملان اصلی ترکیدن بادکننده‌های معیوب بوده اند.

تاکاتا اقرار کرده است از سال 2004 از مشکل مذکور آگاهی داشت اما همچنان به فروش قطعات معیوب و دستکاری در اطلاعات تستهای ایمنی ادامه داده بود.

این قطعه ساز ژاپنی از ماده شیمیایی نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند. اما تحقیقات نشان داده این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند که قطعاتش ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، ایربگهای مرگبار تاکنون 10 کشته و حدود 100 مجروح در سراسر جهان بر جای گذاشته اند. رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا نوامبر گذشته قطعه ساز ژاپنی تاکاتا را به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی و موثق درباره ایربگهای معیوب به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه محکوم کردند. تحت توافق میان تاکاتا و مقامات آمریکایی، این شرکت با 130 میلیون دلار جریمه معوق روبرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha