• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95071811345
  • خبرنگار : 71021

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

بایکوت خبری جهان درباره‌ اربعین شکسته شود

بایکوت خبری جهان درباره‌ اربعین شکسته شود

ششمین جلسه کمیته اعزام اربعین با هدف بررسی آخرین اقدامات صورت‌گرفته و تسهیلات فراهم‌شده برای سفر قانونمند زائران به عراق برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بعثه، ششمین جلسه کمیته اعزام اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ برگزار شد. در این جلسه که رییس سازمان حج و زیارت، دبیر ستاد مرکزی اربعین و مسؤولان و مدیران وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه، نیروی انتظامی، شهرداری، پلیس راهور، هلال احمر، صداوسیما،   ستادبازسازی عتبات عالیات، گمرک، سازمان‌های میراث فرهنگی و گردشگری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیریت بحران کشور به همراه پلیس مهاجرت و گذرنامه حضور داشتند، آخرین اقدامات صورت‌گرفته و تسهیلات فراهم شده برای سفر قانونمند زائران اربعین حسینی به عراق بررسی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست با تاکید بر این‌که سامانه سماح طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین برای ثبت نام و صدور روادید زائران اربعین تعریف شده است، لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای خروج اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای کشورمان را یادآور شد و از اعضای این کمیته درخواست کرد؛ تلاش کنند نواقص را به حداقل برسانند تا زائران اربعین با خاطری آسوده در این کنگره عظیم معنوی حضور یابند.

نماینده ولی فقیه افزود: تصمیمات اتخاذ شده درباره‌ اعزام زائران باید قاطعانه اجرا شود و همه کمک کنند مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

در ادامه سعید اوحدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ کارهای انجام شده در حوزه اعزام را ارزشمند خواند و یادآور شد: اعزام زائران از طریق سامانه سماح از بروز معضلات سال‌های قبل در مرزها جلوگیری خواهد کرد و این امکان را فراهم می‌آورد تا خروج زوار در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه مدیریت شود.

آقابابایی ـ دبیرستاد مرکزی اربعین ـ نیز به ۱۹ موردی با وزارت کشور عراق برای مراسم اربعین توافق شده است، اشاره کرد و افزود: روند خوبی آغاز شده و برای سفر اتباع خارجی مقیم و اتباعی که در ایام اربعین وارد ایران می‌شوند تا به عراق بروند راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد با هدف برنامه‌ریزی مناسب‌تر، اطلاعات تمام زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین حسینی به عراق سفر کنند، در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گیرد.

این جلسه با ارائه‌ گزارشی از احتمال افزایش زائران ایرانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین امسال نسبت به سال گذشته و توسعه فراگیری رادیو اربعین و افزایش فعالیت‌های رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی به زائران اربعین ادامه یافت که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سرعت بخشیدن امر اطلاع‌رسانی را ضروری دانست و گفت: با تدابیر مناسب می‌توان بایکوت خبری و رسانه‌ای در جهان درباره‌ اربعین را شکست، چرا که شرایط امروز دنیا استفاده‌ مطلوب از این کنگره عظیم را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: در مراسم اربعین بحث شور و احساس باید به شعور تبدیل و ارائه‌ محتوا کنترل شود و از طرح مسائلی که می‌تواند به وحدت حول محور امام حسین (ع) لطمه بزند پرهیز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha