• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95121006461
  • خبرنگار : 71454

کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار

کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار

مراسم طولانی و پرحاشیه اسکار ۲۰۱۷ با کمترین مخاطبان تلویزیونی در ۹ سال اخیر همراه بود.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، اولین برآوردها حاکی از آن است که هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار که روز دوشنبه از شبکه «ABC» آمریکا به روی آنتن رفت، در مجموع ۳۲.۹ میلیون مخاطب تلویزیونی داشته که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ (۳۴.۴ میلیون) با ۴ درصد کاهش همراه است.

مراسم اسکار امسال با مدت زمان سه ساعت و ۴۹ دقیقه به طولانی‌ترین مراسم در ۱۰ سال اخیر بدل شد و مراسم اعطای جایزه بهترین فیلم که آخرین جایزه شب بود نیز با حواشی زیادی همراه شد و در حالی که ابتدا فیلم «لالا لند» به عنوان برنده انتخاب شده بود، در فاصله یک دقیقه فیلم «مهتاب» به عنوان برنده مهمترین جایزه شب نام گرفت!

این دومین سالی است که پخش زنده مراسم اسکار از شبکه «ABC» با کاهش قابل ملاحظه مخاطب همراه است و این رویداد مهم سینمایی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با کاهش ۱۰ میلیونی مخاطب رو به رو بوده است، اما با این وجود این برنامه تلویزیونی همچنان سود فراوانی برای این شبکه تلویزیونی دارد و بنابر گزارش‌ها، ۱۱۵ میلیون دلار از محل تبلیغات درآمدزایی کرده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار و شبکه «ABC» در ماه اوت سال گذشته قرارداد همکاری خود را تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی تمدید کردند.

مدت زمان زیاد مراسم و عملکرد نه چندان خوب فیلم‌های نامزد اسکار در گیشه از جمله عواملی هستند که موجب ریزش مخاطب تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر شده، اما کمترین میزان مخاطبان اسکار در سال ۲۰۰۸ میلادی رقم خورد که ۳۲ میلیون بیننده داشت.

بخش زیادی از توجه مراسم اسکار امسال معطوف به شرایط سیاسی موجود در آمریکا بود، همانطور که مراسم گلدن گلوب و دیگر جوایز سینمایی با سخنرانی برندگان علیه سیاست‌های «ترامپ» همراه بود.

بیشترین میزان مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در ۱۷ سال اخیر با ۴۵.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰ رقم خورده و کمترین آن با ۳۱.۸ میلیون بیننده مربوط به سال ۲۰۰۸ است.  در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۴.۴ میلیون مخاطب به صورت مستقیم مراسم اسکار را از شبکه ABC آمریکا تماشا کردند و این رقم در سال ۲۰۱۵ نیز ۳۷.۳ بود.

سال ۲۰۱۴ (۴۳.۷ میلیون بیننده)، ۲۰۱۳ (۴۰.۴)، ۲۰۱۲ (۳۹.۵)، ۲۰۱۱ (۳۷.۹) و در سال ۲۰۱۰ نیز ۴۱.۶ میلیون بیینده تماشاگر تلویزیونی اسکار بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha