• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96022314296
  • منبع : نمایندگی خوزستان

سرپرست فرمانداری اهواز:

به هیات مدیره پاساژ رضوان اخطار ایمنی داده شده بود

به هیات مدیره پاساژ رضوان اخطار ایمنی داده شده بود

ایسنا/خوزستان سرپرست فرمانداری اهواز گفت: شهرداری چندین بار در خصوص موارد ایمنی به این پاساژ تذکر و اخطار داده بود و مقرر شده بود که هیات مدیره این پاساژ نسبت به اصلاح نقص‌های ایمنی اقدام کند.

نبی‌الله خون‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز اظهار کرد: ظهر روز پنجشبنه پاساژ رضوان اهواز دچار آتش‌سوزی شد و متاسفانه این حادثه، دیر و در ساعت 13:34 دقیقه به آتش‌نشانی اعلام شد و آتش‌نشانی نیز در مدت 4 دقیقه خود را به محل حادثه رساند.

وی افزود: با توجه به این‌که در زمان وقوع حادثه، پاساژ تعطیل شده و درهای پاساژ قفل بود، آتش‌نشانان برای ورود به پاساژ و مهار حریق ناچار به شکستن قفل درب ورودی پاساژ شدند. با توجه به این‌که عمده اجناس و کالاهای موجود در پاساژ رضوان اهواز منسوجات، لوازم خرازی و در مجموع مواد سریع اشتعال بودند، حریق به سرعت در تمام پاساژ گسترش یافت.

فداکاری آتش‌نشانان موجب جلوگیری سرایت آتش به بانک‌ها و پاساژهای همجوار شد

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: با وجود گسترش حریق در تمام واحدها و نقاط پاساژ رضوان، تلاش و فداکاری آتش‌نشانان موجب جلوگیری سرایت آتش به بانک‌ها، پاساژها و مغازه‌های همجوار شد. در جریان عملیات اطفای حریق، هشت آتش‌نشان و یک نفر از شهروندان مصدوم شدند.

خون‌میرزایی با اشاره به کمک‌رسانی دیگر شرکت‌ها و دستگاه‌ها از جمله شرکت نفت برای اطفای حریق پاساژ رضوان اهواز، تصریح کرد: بلافاصله پس از مهار حریق در پاساژ رضوان اهواز، جلسه مدیریت بحران شهرستان اهواز در ساعت 19:00 با حضور هیات مدیره این پاساژ و سایر دستگاه‌ها، اصناف و اتحادیه‌های مربوطه برگزار و گزارشی توسط هیات مدیره این پاساژ ارائه شد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز در جلسه مدیریت بحران روز پنجشنبه، شهرداری چندین بار در خصوص موارد ایمنی به این پاساژ تذکر و اخطار داده بود و مقرر شده بود که هیات مدیره این پاساژ نسبت به اصلاح نقص‌های ایمنی اقدام کند.

درباره علت حریق و عمدی بودن حادثه نمی‌توان اظهارنظر کرد

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان هنوز علت‌یابی نشده است، گفت: هنوز در رابطه با علت حریق و همچنین عمدی بودن این حادثه نمی‌توان اظهارنظر کرد. در جلسه مدیریت بحران روز پنجشنبه، علت‌یابی فوری حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان و ارائه گزارشی از آن به ستاد مدیریت بحران اهواز به تصویب رسید.

خون‌میرزایی با اشاره به خسارت مالی قابل توجه حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز، بیان کرد: 44 باب مغازه در پاساژ رضوان اهواز وجود داشت که 83 درصد از آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند. بر اساس مصوبات جلسه مدیریت بحران روز پنجشنبه، مقرر شده است که تحت نظر شرکت بیمه ایران، مساله بیمه خسارت ناشی از آتش‌سوزی و دیگر موارد این حادثه پیگیری شود.

هیات مدیره پاساژ درخواست اعطای تسهیلات و محل موقت نداشتند

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد بیمه بیکاری برای کارگران شاغل در این پاساژ که واجد شرایط هستند، برقرار شود. در این جلسه هیات مدیره درخواستی مبنی بر اعطای تسهیلات به کسبه این پاساژ و همچنین اختصاص محل و مکانی برای کسب و کار موقت مغازه‌داران این پاساژ نداشتند و تنها بر بازسازی از تمام این پاساژ تاکید کردند.

سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص امتناع شهردار اهواز از مصاحبه با خبرنگاران در روز و محل حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان، اظهار کرد: شهردار مکلف است در خصوص چنین مواردی به خبرنگاران پاسخ بدهد و همچنین شهردار مکلف است در مورد حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز به افکار عمومی پاسخ دهند. البته هنوز علت‌یابی این حادثه انجام نشده، اما آنچه که شهرداری در رابطه با آن مسئول بود، باید گفته شود.

به گزارش ایسنا؛ ساعت 13:34 دقیقه روز پنجشنبه (21 اردیبهشت‌ماه) آتش‌سوزی در پاسخ رضوان اهواز که بزرگ‌ترین مرکز خرید لوازم خرازی و منسوجات واقع در مرکز اهواز است، به آتش‌نشانی گزارش شد. در پی گستردگی حریق، دستگاه‌هایی نظیر نفت، آبفا، و ... نیز خودروهای اطفای حریق و نجات برای کمک به اطفای حریق به محل حادثه اعزام کردند.

بنا به گفته مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در اثر این حادثه 44 باب مغازه پاساژ رضوان اهواز به کلی در آتش سوختند. مهار حریق در پاساژ رضوان اهواز، حدود پنج ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha