• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96050905423
  • منبع : نمایندگی سمنان

/هویت جهادی، خودباوری و بالندگی/

لزوم ورود جهاددانشگاهی به فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن سمنان

لزوم ورود جهاددانشگاهی به فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم ورود جهاددانشگاهی به تجاری‌سازی و فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن این استان تاکید کرد و گفت: فعالیت‌ها و خدمات ممتاز و شاخص جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و... مصداق کامل باور به توان ملی است.

بهروز اسودی در آستانه فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که با حداقل امکانات و با روحیه جهادی اقدامات بزرگی را در کشور به ثمر رسانده است. به ویژه در حوزه علم و فناوری اقدامات زیادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: عده‌ای نیز هنوز باور به توان ملی ندارند و گمان می‌کنند مشکلات ما باید توسط غرب حل شود که تصور غلطی است، اما جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بسیار خوش درخشیده است و فعالیت‌های این نهاد، مصداق کامل باور به توان ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که می‌تواند در حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی، فناورانه و آموزش های تخصصی الگوسازی کند و در اساسنامه آن نیز این حوزه‌ها گنجانده شده است.

اسودی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، انگیزه شکل‌گیری ساختاری مشابه جهادسازندگی که به توسعه زیرساخت‌های اصلی کشور کمک کند، در کشور ایجاد شد و از همان جا بود که نهادی تحت عنوان جهاددانشگاهی شکل گرفت که وظیفه اصلی آن پایلوت‌سازی در کشور است.

وی، ارتباطات جمعی مطلوب جهاددانشگاهی با رسانه‌های گروهی را از جمله نقاط ممتاز این نهاد عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی ارتباط دوستانه‌ای با رسانه‌های کشور دارد و در حوزه فعالیت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فارغ از گرایشات سیاسی رسانه‌های مختلف با آن‌ها همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه پژوهش، آموزش، فرهنگی، تجاری سازی و اشتغال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش جهادگران استان سمنان در این حوزه‌ها قابل تقدیر و ستایش است، و به‌منظور ارزیابی بهتر پیشنهاد می‌شود در امر تجاری سازی و دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه ( R&D ) جهت واحدهای صنعتی و معدنی استان و همچنین اصناف، همکاری و تعامل خوبی بین جهاددانشگاهی و سازمان صنعت و معدن برقرار شود.

اسودی همچنین اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که می تواند در حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی، فناورانه و آموزش های تخصصی الگوسازی کند و تلاش و فعالیت ها باید در راستای این اقدامات شاخص انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha