خداکرم جلالی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: با ساخت جاده در جنگلهای هیرکانی مخالفیم و تاکنون چندین مورد درخواست احداث در این منطقه مانند جاده ابر مخالفت کردهایم و تنها در حد اضطرار برای عملیاتهایی مانند برداشتن برخی از پیچهای تند، تعریض برخی از جادهها که از نظر فنی ضرورت دارد در حد ضرورت و با نظارت کمیتههای فنی و شورای عالی جنگل موافقت خواهیم کرد.
وی افزود: همواره طرحهای عمرانی خسارت سنگینی به جنگلها و منابع طبیعی وارد میکند که میتوان به احداث جاده، انتقال خطوط آب، برق، گاز و تلفن و غیره اشاره کرد، اما سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تا حد امکان با چنین طرحهایی در دل جنگلها و منابع طبیعی مخالفت میکند.
رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: اگر گفته میشود در حد ضرورت موافقت صورت خواهد گرفت فقط برای طرحهایی مانند احداث جاده تهران – شمال بوده که حدود 20 سال است در مورد آن تصمیمگیری شده و حتی در این زمینه نیز امیدواریم که اگر این جاده یا دیگر جادهها قرار است راهاندازی شود مانند برخی کشورهای توسعه یافته از تونلها یا جادههای هوایی استفاده کنند تا کمترین آسیب به منابع طبیعی وارد شود.
جلالی گفت: همه طرحهای عمرانی که قصد اجرا در منابع طبیعی دارد باید پیش از آغاز از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری یا شورای عالی جنگل مجوز خود را دریافت کند و اگر طرحی بدون مجوز آغاز شود، جلوی آن گرفته خواهد شد و با مجریان آن به شدت برخورد میشود، چرا که اجرای این طرحها بدون مجوز خلاف قوانین و مقررات است.
انتهای پیام
نظرات