• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96090502331
  • خبرنگار : 30057

ضرورت عبور از آسیب‌های تولید علم با اعتمادسازی

ضرورت عبور از آسیب‌های تولید علم با اعتمادسازی

معاون نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به آسیب‌های رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها گفت: برای رفع این امر نیاز است که اعتمادسازی کنیم.

به گزارش ایسنا امیرحسین دوایی روز یکشنبه، 5 آذر ماه در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات که به همت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اقدامات و تحولات در حوزه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افزود: از سوی یک نهاد بر اساس شاخص‌هایی اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شد و بعد از آن نهادهای مختلفی وارد رتبه‌بندی شدند.

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی‌های انجام شده از سوی این نهادها بر اساس همان شاخص‌های اولیه رتبه‌بندی‌ها بوده است.

دوایی با تاکید بر اینکه این وضعیت رتبه‌بندی آسیب‌های جدی در فرایند تولید علم در دنیا ایجاد کرد، اظهار کرد: به دنبال این روند موضوعاتی چون داده‌سازی، آزمایش‌های غیراستاندارد، حذف و اضافه کردن داده‌ها و شبیه‌سازی‌های غیرواقعی به عرصه‌های علمی خدشه وارد کرد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به وضعیت ایران در افزایش سهم تولید علم اشاره کرد و گفت: در ایران حتی افرادی که با امید افزایش سهم تولیدات علمی جهانی اقدام به انتشار مقاله در دانشگاه‌ها کردند، امروزه به این نتایج رسیدند که این روش اهداف جامعه را محقق نمی‌کند.

وی به نقش فناوری اطلاعات برای عبور از این بن بست اشاره کرد و گفت: باید به دنبال روش‌های اعتمادسازی بر اساس فناوری اطلاعات باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha