• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97021106655
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ اردیبهشت بخوانید؛

آخرین وضعیت پرونده معدن یورت/ واکنش‌ها به ادعاهای نتانیاهو/ توافق بر کلیات تفاهمنامه اربعین

آخرین وضعیت پرونده معدن یورت/ واکنش‌ها به ادعاهای نتانیاهو/ توافق بر کلیات تفاهمنامه اربعین

واکنش‌ها به ادعاهای اخیر نتانیاهو علیه ایران، موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان، توافق ایران و عراق بر کلیات پیش‌نویس تفاهمنامه اربعین، نقش موثر مرجعیت در شکست داعش، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، به مناسبت اعیاد شعبانیه رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند.

سومین دور بررسی پیش‌نویس تفاهمنامه مراسم اربعین حسینی با حضور هیئت عراقی به ریاست محمدبدر ناصر معاون وزیر کشور عراق و به میزبانی شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و جمعی از نمایندگان سازمان‌های مرتبط و مسئولان ستاد مراسم اربعین برگزار شد و ایران و عراق بر کلیات پیش‌نویس تفاهمنامه اربعین توافق کردند.

سردار سید یحیی صفوی، در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت:ارتش و سپاه ما بایستی روز به روز قوی تر شود و قوی شدن نیروهای مسلح علاوه بر بعد تجهیزات در بعد مدیریت  و تاکتیک های نظامی  و مجموعه توان رزمی است.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در یادواره شهدای کارگری و روز کارگر با بیان اینکهایجاد امنیت و رفاه مردم، وظیفه ذاتی سپاه است، گفت: سپاه نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد چرا که از جنس مردم است و با داشتن امنیت بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری با اشاره به اقتدار و  توان بازدارنده ایران اسلامی، تصریح کرد: دشمنان باید خواب این را ببینند که قدرت موشکی ما متوقف شده  وانقلاب اسلامی از حرکت بایستد.

علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب قم با اشاره به نقش موثر مرجعیت در شکست داعش گفت: آیت‌الله سیستانی و مرجعیت نقش موثری در بسیج مردم عراق برای مقابله با داعش داشته‌اند و این نقش مهم باعث شد که با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و از دولت عراق صیانت شود البته ایشان به همه مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا کمک می‌کنند.

واکنش ها به ادعاهای اخیر نتانیاهو علیه ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پیامی توییتری در واکنش به ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو در مورد برنامه مخفی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای این ادعاها را برنامه‌ای از پیش تعیین شده و برای تاثیر بر ادامه حیات برجام دانست. وی نوشت: چوپان دروغگو زمان اتهامات دروغین را برای لغو برجام هماهنگ کرده است.

همچنین وزیر خارجه آمریکا با استقبال از ادعای نتانیاهو درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، مدعی شد که اسناد ارائه شده از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ایران دروغ گفته است.

این درحالی است که رییس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت اجرای برجام از سوی تمام طرف‌ها تاکید کرد.

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  هم تاکید کرد که اطلاعاتی را که نتانیاهو منتشر کرده است، نمی‌توان به معنای نقض برجام از سوی ایران دانست.

یک سخنگوی دولت آلمان نیز  بر اهمیت وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر اجرای برجام تاکید کرد و خواستار ادامه بازرسی‌های مستقل در این زمینه شد.

در همین ارتباط بهرام قاسمی  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت این اقدامات دست و پا زدن‌های بی‌حاصل ورشکسته‌ای دروغ‌پرداز است که جز دغل‌کاری متاعی برای عرضه ندارد.

***

نماینده دائم ایران در آژانس در  نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترس سلاح‌های هسته‌ای گفت: استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا و همکاری هسته‌ای این کشور با رژیم صهیونیستی نقض تعهدات عدم اشاعه‌ای آمریکاست.

رئیس کل دادگستری گلستان با تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر گفت: بر اساس نظر هیئت کارشناسی حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر، هشت نفر از جمله مدیران ۲ اداره کل مقصر شناخته شدند. پرونده برای ادامه رسیدگی ها به دادسرای مرکز استان ارجاع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha