• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97091406887
  • خبرنگار : 71454

موسسه فیلم آمریکا برترین‌هایش را معرفی کرد

موسسه فیلم آمریکا برترین‌هایش را معرفی کرد

موسسه فیلم آمریکا ضمن اعلام ۱۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی برتر سال ۲۰۱۸، جایزه ویژه سال خود را به فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» اعطاء می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، موسسه فیلم آمریکا (AFI) فیلم‌های «کلنزمن سیاه» ساخته «اسپایک لی»، «پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر»، «کلاس هشتم» ساخته «بو برنهام»، «محبوب» از «یورگس لانتیموس»، «اولین اصلاح‌شده» از «پل شرادر»، «کتاب سبز» ساخته «پیتر فارلی»، «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» از «بری جنکینز»، «مری پاپین بازمی‌گردد» ساخته «راب مارشال»، «یک مکان آرام» از «جان کرازیسنکی» و «ستاره‌ای متولد شده است» ساخته «بردلی کوپر» را به عنوان ۱۰ فیلم سینمایی برتر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که دارای بالاترین اهمیت هنری و فرهنگی هستند. 

«آمریکایی‌ها»، «ترور جیانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی»، «آتلانتا»، «باری»، «بهتره به سول زنگ بزنی»، «روش کامینسکی»، «خانم میزل شگفت‌انگیز»، «ژست»، «جانشینی» و «این ما هستیم» نیز به عنوان بهترین مجموعه‌های تلویزیونی سال معرفی شدند. 

همچنین فیلم اسپانیایی زبان «روما» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» نیز برنده جایزه ویژه موسسه فیلم آمریکا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. این فیلم که ابتدا قرار بود در جشنواره کن امسال رونمایی شود به سبب اختلافات میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس در نهایت در جشنواره ونیز برای نخستین بار به روی پرده رفت و توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد. 

«کوارون» که ساخت فیلم معروف  «هری پاتر و زندانی آزکابان» و همچنین درام فضایی برنده اسکار «جاذبه» را در کارنامه سینمایی دارد، عنوان کرده که فیلم جدیدش «روما» تا حد زیادی بر اساس زندگی‌نامه خودش نوشته شده است و درباره بزرگ‌شدن او در منطقه  «روما» در حومه شهر مکزیکوسیتی است. این فیلم که نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ است در سایر بخش‌های اسکار نیز شانس کسب جایزه دارد. 

مراسم سالانه اعطای جوایز موسسه فیلم آمریکا روز چهارم ژانویه ۲۰۱۹ (۱۴ دی) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha