• سه‌شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97121407600
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ اسفند بخوانید؛

جدیدترین آمار از عفو گسترده محکومان/نظراتی در مورد نحوه تصمیم گیری برای FATF و...

جدیدترین آمار از عفو گسترده محکومان/نظراتی در مورد نحوه تصمیم گیری برای FATF و...

بازداشت ۲۸۲ نفر و ممنوع‌الخروجی۸۶۰ نفر در هشت ماه اخیر، بی اطلاعی «ظریف» از سفر «بشار اسد» به تهران، رایزنی مقامات ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات ونزوئلا، عفو و تخفیف مجازات ۷۹هزار زندانی در ادامه اجرای عفو گسترده محکومان، آغاز مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان دانشگاهی آزمون قضاوت ۹۷ از نیمه دوم فروردین ۹۸، بازگشت «مشایی» به زندان، توضیحات ظریف در مورد میانجی‌گری ایران بین هند و پاکستان، دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون امید با رییس دولت اصلاحات، و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، چهاردهم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه به هیچ کشتی اجازه صید ترال نخواهیم داد، از تشکیل بسیج دریایی در پارسیان به منظور حفاظت از منافع صیادان و برقراری امنیت کشتیرانی خبر داد.

همچنین دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری ششمین اجلاس رسمی این مجلس در دوره پنجم را اعلام کرد. در متن این اطلاعیه آمده است:ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان، در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام خمینی(ره) تشکیل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهمترین راه‌حل برای حل مشکلات کشور را رسیدن مردم به یک هم‌گرایی دانست و اعلام کرد: در کشور به‌علت فربه شدن دستگاه‌های اداری، سرمایه‌گذاری در بخش‌ عمرانی کاهش یافته است. علی لاریجانی تاکید کرد: حل مشکلات نیازمند عزم حکمرانان و فهم مشترک مردم است.

فاطمه سعیدی از دیدار جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شواری اسلامی با رییس دولت اصلاحات خبر داد و گفت که در این دیدار گفت‌وگوهایی پیرامون مسائل و مشکلات کشور صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی از برداشت های نادرست از سخنانش در مورد سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران توضیحاتی ارائه و تاکید کرد:«ظریف» از سفر «بشار اسد» به تهران اطلاعی نداشت.قاسمی افزود: تعداد محدودی به‌جز وزیر امور خارجه می توانستند ازاین سفر اطلاع داشته باشند و وزارت امور خارجه در هیچ سطحی از آن اطلاع نداشت و این بی اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز در خصوص میانجی‌گری ایران بین هند و پاکستان میانجی‌گری ایران بین هند و پاکستان، اظهار کرد: با وزیرخارجه پاکستان صحبت کرده‌ام و با مسئولان هندی نیز در تماس هستیم تا کاری که مقدور است را انجام دهیم. ظریف با اشاره به التهابات بین پاکستان و هند، بیان کرد: ادامه این وضعیت به صلاح منطقه نیست.

همچنین حسین قریبی، دستیار وزیر خارجه در صفحه توئیترش نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی الفرات گفت که به زودی به سوریه سفر خواهد کرد. این مصاحبه در آستانه سفررییس جمهور به عراق انجام شده است است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق هم در رابطه با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عراق گفت: سفر روحانی، رئیس جمهور ایران به بغداد سفر مهمی خواهد بود. من پیش از این به تهران سفر کردم و گفت‌وگوهای عمیقی در رابطه با مسائل متعدد با مقامات ایرانی داشتم. وی با تاکید بر اینکه روابط خوب ما با ایران به نفع همه است، افزود: توافق ۱۹۷۵ در سفر روحانی به بغداد بررسی می‌شود.

فریدون مجلسی : مخالفان FATF به دنبال قدرت سیاسی هستند

محمد رضا تابش: تاخیر در تصویب لوایح مربوط به FATF به ضرر کشور است

خرازی: حساسیت‌ها به FATF در ایران تشدید شده است/ به دلایل امنیتی، سفر اسد بدون اعلام قبلی بود

همچنین حشمت‌الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح برگزاری رفراندم برای پالرمو و CFT به معنای ایجاد التهاب در جامعه است، تاکید کرد که برگزاری رفراندوم برای لوایح مرتبط با FATF چه از طرف مجلس شورای اسلامی و چه از طرف دولت باعث ایجاد فضای التهابی در کشور می‌شود به خصوص در جامعه فعلی که به اندازه کافی به دلیل مسائل اقتصادی رنجیده خاطر است.

دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور هماهنگی مواضع ایران و روسیه در قبال ونزوئلا امروز سه شنبه در رأس هیأتی وارد مسکو شد. در این سفر قرار است محسن بهاروند با مقامات مختلف فدراسیون روسیه دیدار و درخصوص چگونگی هم‌افزایی درسطح بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کند.

همچنین جمعی از فعالان صلح‌طلب و ضد جنگ با عنوان «کدپینک» با تمایل و هزینه شخصی خود به ایران سفر و در این سفر علمی – گردشگری، با نهادهای دانشگاهی و مطالعاتی کشورمان مانند دانشگاه تهران نشست‌های مشترک برگزار کردند و  با برخی مسئولین جمهوری اسلامی ایران از جمله محمدجواد ظریف، وزیرامور خارجه و سایر چهره‌های علمی و دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین وزیر راه‌آهن پاکستان عازم ایران شده است تا پیام نخست‌وزیر پاکستان را به حسن روحانی منتقل کند. وزیر راه آهن پاکستان در سفری سه روزه خود به ایران درباره درگیری‌های هند و پاکستان با مقامات ایرانی گفت‌وگو می‌کند.

دادستان تهران از بازداشت ۲۸۲ نفر و ممنوع‌الخروجی۸۶۰ نفر در هشت ماه اخیر خبر داد و افزود: در هشت ماه اخیر که شعب ویژه آغاز به کار کرده است، ۲۸۲ نفر بازداشت و ۸۶۰ نفر ممنوع الخروج شده اند و ۱۳۸ کیفرخواست صادر گردیده و ۱۲۱ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و احکام ۱۰۰ نفر در حال اجرا است. وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مهم اقتصادی گفت: پرونده بانک سرمایه نمادی از یک فساد بزرگ اقتصادی است که مفتوح است و در حال رسیدگی است و با جدیت دنبال می‌شود.

همچنین رییس سازمان زندان‌ها از عفو و تخفیف مجازات ۷۹هزار زندانی در ادامه اجرای عفو گسترده محکومان خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز  گفت: رئیس جدید قوه، عزم جدی دارد که سازمان بازرسی را تقویت کند و ان‌شاءالله در سال جدید با رئیس جدید بتوانیم توقعات مقام معظم رهبری از سازمان بازرسی را جامعه عمل بپوشانیم.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای به داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده در آزمون تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۷ اعلام کرده است که مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان از نیمه دوم فرودین ماه ۱۳۹۸ در دو شهرستان تهران و قم آغاز خواهد شد و داوطلبان از طریق تماس تلفنی دعوت به حضور می‌شوند.

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دولت احمدی‌نژاد که از پنجم اسفندماه به مرخصی آمده بود، شب گذشته به زندان بازگشت. مشایی از روز یکشنبه ۵ اسفندماه بیش از یک هفته از زندان اوین به مرخصی آمده بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha