• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98121914231
  • خبرنگار : 50022

قائم مقام ستاد نماز جمعه کرج:

همه ما در برابر کرونا مسئولیت داریم

همه ما در برابر کرونا مسئولیت داریم

ایسنا/البرز قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه صداقت در گفتار یکی از آن شرط‌هایی است تا مردم به توصیه‌های مسئولین جواب مثبت دهند گفت: عده کمی را در این چند روز شاهد بودیم که با لجبازی و با توجه به عدم توصیه به سفر خودشان را به سختی می انداختند که از دست مامورین فرار کنند و مسافرت‌های غیر ضروری بروند، اما اکثر قریب به اتفاق مردم کشورمان قطعا به این توصیه‌ها عمل خواهند کرد و مسئولین هم با صداقت گفتار و پشتکار نشان می‌دهند که سلامتی مردم برای آنها مهم است.

حجت الاسلام امید گرشاسبی در گفت و گو با ایسنا با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) اظهار کرد: دو نعمت امنیت و سلامتی است که مجهول است و مردم خیلی آن دو را مورد توجه قرار نمی دهند و تا زمانی که آنها را از دست ندهد قدر آنها را نمی‌دانند. در تاریخ هم ثبت شده است که چه در موضوعات معنوی و چه مادی ما انسان‌ها نسبت به نعمت‌هایی که داریم کم توجه هستیم .

گرشاسبی با بیان اینکه وقتی کشور و جامعه‌ای دچار بحران می‌شود دو نوع مسئولیت متصور است گفت: اولین مورد سیاست‌های کلان کشوری است که مسئولین و مدیران کشوری باید آن را در نظر بگیرند و دوم مسئولیت هر یک از افراد جامعه است که باید آن را به خوبی انجام دهند.

 قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه  با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورها درگیر ویروس کرونا شده‌اند که سرعت انتقال بالایی دارد و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: تاکید سیاست‌های کلان کشوری این است که مردم کمتر به دید و بازدید همدیگر بروند تا سرعت انتقال این بیماری را کنترل کرده و در مورد آن راه حل قطعی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلان باید راهکارهایی ارائه و فضاهایی را ایجاد کنند که مردم کمتر مورد تهدید واقع شوند بیان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تغییر ساعات ادارات، محول کردن بسیاری از کارهایی که باید قبل از سال جدید انجام می‌گرفت به سال آینده و جلوگیری از مسافرت‌های غیر ضروری در وردی شهرها که از سوی دولت محترم و مسئولین در حال انجام است از اقدامات بسیار خوبی بوده که باعث کاهش استرس در میان مردم شده و در همین راستا انتقال این ویروس نیز کاهش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام گرشاسبی افزود: در مورد ادارات و سیستم اجرایی کشور می‌توان تدابیری اندیشید به نحوی که مردم کمتر در جامعه حضور پیدا کنند.

 قائم مقام ستاد برگزاری نماز جمعه کرج با بیان اینکه ما نباید خود را جدای از مسئولین بدانیم و بگوییم تمام کارها و مسئولیت‌ها به دوش آنهاست و ما باید روال عادی زندگی را در این برهه داشته باشیم اظهار کرد: در حال حاضر که کشور دچار بحران شده و این یک تهدید برای همه مردم عزیز کشورمان است،  باید خودمان دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا جلوی رشد و انتقال این ویروس گرفته شود تا بتوان آن را کنترل کرد .

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که برایمان پیش می‌آید زاییده سهل انگاری‌های خودمان است گفت: باید توصیه‌های پزشکان و متخصصین عرصه بهداشت  را جدی بگیریم، در خانه بمانیم دید و بازدیدها را عقب بیندازیم و همان طور که در عرصه‌های معنوی در این اوقاتی که در حال حاضر داریم دست به دامن اهل بیت علیهم السلام و درگاه خداوند متعال باشیم و از آنها بخواهیم که که این بلا را رفع کنند، در کنار آن باید توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیریم و تا آنجا که می‌توانیم از حضور در جمع‌هایی که ضرورت ندارد خودداری کنیم .

 حجت الاسلام گرشاسبی با بیان اینکه ما هیچ وقت توصیه نکرده و نخواهیم کرد که دید و بازدید و صله رحم را انجام ندهید یا کمتر انجام دهید گفت: اما در این‌  برهه که دچار بحران هستیم توصیه می‌شود امسال در عید سعید نوروز دید و بازدیدها و معاشرت‌های حضوری  را کمتر کنیم و از این فرصت برای از پای درآوردن این ویروس استفاده کنیم و تلنگری به خودمان بزنیم  که چه قدر راحت هر سال می‌توانستیم عید نوروز در کنار همدیگر باشیم و این خود یک تنبه و تلنگری برای همه ما است تا قدر سلامتی را بیشتر بدانیم.

 وی با اشاره به اینکه صداقت در گفتار یکی از آن شرط‌هایی است تا مردم به توصیه‌های مسئولین جواب مثبت دهند گفت: عده کمی را در این چند روز شاهد بودیم که با لجبازی و با توجه به عدم توصیه به سفر خودشان را به سختی می انداختند که از دست مامورین فرار کنند و مسافرت‌های غیر ضروری بروند، اما اکثر قریب به اتفاق مردم کشورمان قطعا به این توصیه‌ها عمل خواهند کرد و مسئولین هم با صداقت گفتار و پشتکار نشان می‌دهند که سلامتی مردم برای آنها مهم است.

حجت الاسلام گرشاسبی در پایان با بیان اینکه ما هم باید دست به دست هم دهیم و در این ایام با در خانه و کنار خانواده ماندن این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم خاطر نشان کرد: این زمان فرصت مناسبی است تا زمانی که در کنار خانواده هستیم کمتر به فضای مجازی بپردازیم و ساعت‌هایی که بیشتر در کنار هم هستیم را قدر بدانیم و ارتباط با فرزندان و همسر و خانواده خودمان را بیشتر کنیم و این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha