• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99020302220
  • منبع : نمایندگی همدان

پیشوازی آرام در انتظار بزرگ‌ترین مهمانی

پیشوازی آرام در انتظار بزرگ‌ترین مهمانی

ایسنا/همدان به یاد دارم از زمان کودکی درست چند روز مانده به ماه میهمانی خدا شور و شوقی در چشمان اعضای خانواده دیده می‌شد.

 پدرم به مسجد محل می رفت تا با همفکری هیئت امنا برای میزبانی در این ماه مسجد را آماده کنند و در تکاپوی جستن بهترین قاری ها و مداحان شهر برای هر چه زیبا قرائت کردن ادعیه مخصوص ماه مبارک رمضان در مسجد بود.

مادرم تقریباً برنامه ریزی روزانه برای افطار دادن به فامیل را کرده بود و در ایام این ماه عزیز برنامه نذری دادن را در اولویت همه برنامه ها قرار می داد. من و خواهرم هم خود را برای حضور در اعتکاف ماه رمضان آماده می کردیم و به دوستان می سپردیم مبادا غافل شوند و این فضیلت را از دست بدهند.

اما امسال هیچ خبری از این برنامه ها نیست و همه باید در خانه های خود با روزه داری و مناجات انفرادی مهمانی الهی شرکت کنند تا اینگونه مراقب سلامت خود بوده و اجازه ندهند سلامتی خود و خانواده ها به خطر بیفتد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه های قابل اجرا در ‌ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد: در رزمایش کمک به نیازمندان ۳۰۰۰ بسته تهیه شده و در بین افراد شناسایی شده توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات در طرح ضیافت همدلی هزینه شده است، افزود: هر بسته شامل گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی و سایر مواد خوراکی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان است که با آغاز ماه رمضان در بین مردم توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه تفسیر نیز از دیگر برنامه های تبیین شده در ماه مبارک رمضان است که این ویژه برنامه در بقعه امامزاده عبدالله(ع) ضبط شده و در شبکه سیمای استانی برای بهره مندی مردم شریف پخش خواهد شد.

وی از جزءخوانی در بقاع متبرکه شاخص استان بدون حضور مردم خبر داد و گفت: برنامه جزءخوانی توسط برجسته ترین قاریان انجام شده در شبکه سیمای استانی و همچنین به صورت مجازی و در کانال ها پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه درباره برگزاری مراسم شب های احیا نیز اظهار کرد: در صورت تداوم منع حضور در بقاع، برنامه شب های احیا نیز به صورت مجازی و بدون حضور مردم با پخش مستقیم در سیمای استان از بقاع انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به زمان بیشتری که در منزل هستیم از فضائل ماه مبارک رمضان نباید غافل شویم.

حجت‌الاسلام داوود عباسی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه، برنامه ها به صورت مجازی و بدون حضور مردم انجام شده ضمن اینکه هیچ گونه کم و کاستی در اجرای برنامه ها نسبت به سال گذشته نداریم به طوریکه تلاوت قران کریم هر روز یک جزء به صورت ترتیل خوانی ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه سیمای استان بدون حضور مردم انجام خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه مهمان ناخوانده مجموعه دانستنی های ضروری و راهکارهای کلی در مواجه با گرفتاری ها از نگاه قرآن کریم و روایات معصومین و اهدای ۱۱۰ هدیه به برندگان در سایت مثانی به آدرس http://fa.masani.ir/ خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح مساوات برای معلمان و اساتید قرآنی در سالروز شهادت شهید مطهری از جمله برنامه های ویژه به مناسب گرامیداشت مقام معلم است.

عباسی افزود: مشارکت ۳۱ تشکل قرآنی در اجرای طرح مواسات، پخش سخنرانی، مداحی و تلاوت قرآن به صورت صوت و تصویر در ماه مبارک و همچنین در مناسبت های میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر در اینستاگرام به طور حسینیه مجازی و همچنین اخلاق به پویش همگی در خانه حالمان خوب است از دیگر برنامه های این اداره کل است.

وی از هماهنگی با صداوسیمای استان و معرفی سخنرانان توانمند استان برای پخش سخنرانی مبلغان به صورت زنده و ضبط شده در رادیوی همدان و سیمای استان خبر داد و گفت: امسال اعزام مبلغ غیر بومی به روستاها نخواهیم داشت.

عباسی تصریح کرد: برگزاری مراسم مجازی ویژه سالروز شهادت شهید والامقام حجت الاسلام مصطفی قاسمی در ماه مبارک رمضان، جمع آوری آثار و مقالات و محتوا در چهارمین دوره جشنواره دین و رسانه تا نیمه رمضان ولادت کریم اهل بیت(ع) و احتمال تمدید تا عید سعید فطر و همچنین اهدای ۱۰۰۰ جلد قرآن کریم به جلسلت قرآنی به ویژه در مناطق محروم نیز در حال تبیین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد کانال ها و گروه ها در فضای مجازی و قرار دادن کلیپ های کوتاه در زمینه های بیان احکام روزه داری، شرح دعاهای هر روز ماه مبارک و بیان نکته کوتاه از جزء تلاوت شده آن روز از روزهای گذشته آغاز شده و در همین راستا شماره تماس برای پرسش و پاسخ در زمینه احکام روزه داری، مشاوره خانواده، مباحث اعتقادی و ... در ساعات خاص و مشخص اعلام شده است.

عباسی ویژه برنامه به وقت افطار شامل صلوات خاصه امام رضا، شعری زیبا از امام رضا، دعای افطار و ... ۱۰ دقیقه قبل از افطار و پخش از مأذنه های مساجد و قرار دادن در کانال را از دیگر برنامه های روزانه برشمرد و گفت: هماهنگی برای فعالیت جزءخوانی قران کریم به صورت روزانه از طریق فضای مجازی، هماهنگی و برنامه ریزی برای تهیه بسته غذایی برای محرومان توسط هیئات و شبکه تبلیغ و مساجد در ماه مبارک رمضان، هماهنگی و پیگیری بخشش با تخفیف اجاره خانوار مستأجر محروم از طریق خیرین پویش بخشش اجاره ها در ماه مبارک رمضان توسط همکاران این اداره کل در حال انجام است.

وی از آموزش روخوانی و تفسیر، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی، اخلاق و مهدویت در فضای مجازی با تدریس استاد مسعود رستنده و بهره گیری بیش از ۱۰۰۰ نفر از مدیران مراکز قرآنی، مربیان و قرآن آموزان و خانواده ها در قالب فایل صوتی همراه متن خبر داد و گفت: هماهنگی لازم برای پخش مناجات و دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان از بلندگوی مساجد، اعزام مبلغ بومی برای تبلیغ چهره به چهره و اجرای طـرح طبیـب دوار شامل سرکشی امـام بـه همـراه معتمدیـن محل بـه خانـه هـای محله صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح باقیات و صالحات شامل توجه ائمه جماعات مساجد به خانواده متوفیان و برگزاری مراسم به صورت غیرحضوری و فضای مجازی برای کسانی که به رحمت خدا رفته اند شامل سخنرانی، روضه ، قرائت فاتحه ، قرآن و خیرات و کتابخوانی مجازی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب های ارزشی و ایجاد انگیزه برای مطالعه از دیگر برنامه های این اداره‌ کل در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha