• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99023122561
  • منبع : نمایندگی همدان

مرغ در همدان دوباره گران شد

مرغ در همدان دوباره گران شد

ایسنا/همدان روزهای کرونایی بر قیمت بسیاری از محصولات غذایی تأثیر چشمگیری گذاشت به طوریکه برخی از اقلام با افزایش قیمت و برخی با کاهش روبرو شدند.

در بین محصولات غذایی سبد خانوار مواد پروتئینی از جمله مرغ تأثیرپذیری منفی داشت و قیمت این محصول به علت نبود تقاضا از سوی مصرف کننده به شدت کاهش یافت.

مردم به علت ترس از کروناویروس کمتر به سمت خرید مرغ رفته و از طرفی با بسته شدن رستوران ها و هتل‌ها که مصرف کنندگان عمده مرغ بودند، لطمه زیادی به صنعت مرغ همدان خورد و قیمت مرغ به ۸۰۰۰ تومان هم رسید که این موضوع باعث ورشکستگی واحدهای مرغداری استان شد.

در این زمان بود که شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای سیاست های حمایتی خود وارد عمل شد و اقدام به خرید مرغ به نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان کرد تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان قیمت را به تعادل برساند.

مدتی بود که مردم از این کاهش قیمت‌ها خوشحال بودند و توانستند مرغ را جایگزین گوشت قرمز که قیمت بالاتری داشت، کنند اما طولی نکشید که وضعیت به روال گذشته بازگشت و امروز شاهد این هستیم که قیمت مرغ به همان نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده این در حالیست که رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در گفت‌وگو با ایسنا، از کاهش پنج درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ نسبت به هفته گذشته خبر می‌دهد.

جواد عاشوری با بیان اینکه قیمت مرغ طی سه روز گذشته به علت تنظیم بازار افزایش پیدا کرده بود، اظهار می کند: علت دیگری برای افزایش قیمت نبوده و قیمت مرغ با کاهش پنج درصدی مواجه شده است.

وی با تأکید بر اینکه کمبودی از نظر مرغ در استان وجود ندارد، یادآور می شود: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان ادامه می دهد: قیمت تخم مرغ به صورت شانه‌ای از ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان و به صورت کیلویی ۷۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

عاشوری درباره وضعیت بازار ماهی در همدان، بیان می کند: در حال حاضر تنها ماهی قزل‌آلا در بازار موجود است و با قیمت ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی تأکید کرد: اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و اتحادیه بر قیمت ها کنترل و بازرسی داشته و از نظر کیفیت کالا هم نظارت مستقیم بر واحدهای صنفی و کشتارگاه ها توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha