• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99030301656
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل خبرداد

ذخیره‌سازی850 نمونه از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان

ذخیره‌سازی850 نمونه از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان

ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از ذخیره 850 نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی سوم خرداد ماه بابیان این مطلب افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان اردبیل روز به روز در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: سال گذشته یکصد و 26 نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته و همچنین از ابتداری سال‌جاری تاکنون ذخیره سازی 26 نمونه خون انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: این دفتر علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان استان اردبیل، مراجعه کنندگان شهرستان‌های آستارا و سراب را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی با توجه به اینکه در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود اما در صورت ذخیره می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها صعب العلاج استفاده شود به همین منظور برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان اردبیل راه اندازی و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان اردبیل با رعایت استانداردها و ارائه به موقع و صحیح خدمات دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

اوچی اردبیلی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان فاز3، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی واحد اردبیل، طبقه 3 مراجعه و پس از آگاهی، ارائه اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره ‌سازی نمونه خون بندناف نوزاد را منعقد کنند.

وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد بیش از 35 سال است که بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند محسوب می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری در سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وجود دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha