• پنجشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032214060
  • خبرنگار : 50233

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

افتتاح 85 طرح تولیدی سمنان در هفته کشاورزی/ آغاز خرید گندم با تحویل 10هزار تن در غرب استان

افتتاح 85 طرح تولیدی سمنان در هفته کشاورزی/ آغاز خرید گندم با تحویل 10هزار تن در غرب استان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از 85 طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی این استان در هفته کشاورزی خبر داد.

سیدحسن میرعماد 22خردادماه در آستانه هفته جهادکشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این پروژه‌ها طی هفته جهادکشاورزی با اعتباری افزون بر 525 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه 22 طرح تولیدی از این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 312 میلیاردریال به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: علاوه بر این 63 طرح عمرانی نیز با اعتباری بیش از 213 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از ایجاد 592 اشتغال مستقیم از محل اجرای این طرح‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها، علاوه بر این 886 اشتغال غیرمستقیم ایجاد و یک‌هزار و 166 خانوار بخش کشاورزی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تنوع این طرح‌های آماده افتتاح افزود: عمده این طرح‌ها در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، سامانه‌های نوین آبیاری، کانال‌های آبرسانی و...هستند.

وی از سرمایه‌گذاری 60 میلیاردی در بخش طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته چهار هزار و 79 هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند و علاوه بر این اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در 1500 هکتار از اراضی استان در حال اجرا است و تا پایان امسال بهره‌برداری می‌رسند.

میرعماد از تلاش برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری خبر داد و گفت: امسال نیز بدون هیچگونه محدودیتی به هر میزان که متقاضی در بخش کشاورزی داشته باشیم، تسهیلات در اختیار کشاورزان استان قرار می‌دهیم.

وی از تسطیح 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان طی یک سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: استان سمنان اگرچه استان پهناوری است اما اراضی حاصلخیز و کشاورزی آن کم هستند و باید از این سرمایه‌ها به نحو مطلوب حفاظت کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از وجود یک میلیون و 620 هزار دام سبک در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از 100 هزار دام سنگین نیز در استان وجود دارد که 15 هزار نفر از آنها شتر هستند.

وی از وجود 395 واحد مرغ گوشتی در استان خبر داد و گفت: این واحدها با ظرفیت افزون بر 9 میلیون و 870 هزار قطعه سالانه 60 هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار می‌کنند.

میرعماد از وجود 42 واحد مرغ تخمگذار در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرفیت تولید تخم‌مرغ این استان تا پایان امسال به بیش از 28 هزار تن برسد.

انتقال تولید سبزی و صیفی‌جات استان به محیط‌های بسته

وی از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان یکی از اهداف این سازمان در سال جاری نام برد و اظهار کرد: در دو سال اخیر بیش از 70 هکتار توسعه گلخانه در استان داشتیم که این گلخانه‌ها 14هزار تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان اضافه کردند.

این مدیر مسوول با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر به این حوزه گفت: در سه سال اخیر گلخانه‌های استان سمنان دو برابر شدند.

وی از برنامه‌ریزی برای انتقال تولید سبزی و صیفی‌جات استان به محیط‌های بسته و گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: افزایش گلخانه‌ها نه تنها به افزایش تولید کمک شایانی می‌کند بلکه به کاهش مصرف آب به عنوان یکی از نیازهای اصلی بخش کشاورزی در استان کمک می‌کند.

خرید 10 هزار تن گندم در استان

وی از آغاز خرید تضمینی گندم در ایوانکی، گرمسار و آرادان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 10 هزار تن گندم کشاورزان منطقه خرید شده است.

وی با اشاره به فعالیت 28 مرکز خرید تضمینی گندم در استان ادامه داد: امسال پیش‌بینی ما این است که افزون بر 90 هزار تن گندم کشاورزان خریدتضمینی شود.

میرعماد با اشاره به میزان تولید گندم در این استان خاطرنشان کرد: برآور ما این است که امسال بیش از 117 هزار تن گندم از مزاع استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: علاوه بر گندم، امسال در محصولاتی نظیر: جو، کلزا و...نیز خریدتضمینی خواهیم داشت و بهره‌برداران می‌توانند تولیدات خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha