• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040906794
  • منبع : نمایندگی سمنان

فلسفه وجودی تعدد امامزادگان از منظر آیت الله شاهچراغی

فلسفه وجودی تعدد امامزادگان از منظر آیت الله شاهچراغی

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به فلسفه وجودی تعدد امامزادگان در کشور و خصوصا در استان سمنان که به واسطه تعدد امامزادگان از آن به عنوان بقیع عجم یاد می شود، گفت: مردم این استان دلبستگی و ارادت زیادی به امامزادگان دارند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان 9 تیرماه به مناسبت دهه کرامت و روز تجلیل و تکریم از مقام امامزادگان اظهار کرد:وجود امامزادگان متعدد در سطح استان سمنان نشانه ولایتمداری مردم استان است و مردم این استان به میزبانی از این بزرگواران و زائران و مجاوران این اماکن مقدس افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به تعدد امامزادگان و بقاع متبرکه در این استان ادامه داد: استان سمنان امتیازات زیادی دارد و یکی از بارزترین این امتیازات، وجود امامزادگان بزرگواری است که در اقصی نقاط استان پهناور سمنان وجود داشته و مردم از برکات وجودی آنها برخوردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان تصریح کرد: حرم امن این امامزادگان، مورد اعتماد مردم استان است و در مشکلات و غم و شادی پناه گاه امنی است که پیر و جوان به آنجا پناه می‌برند.

این عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: وجود مبارک آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه آلاف تحیه و الثنا را می‌توان عامل اصلی حضور سادات بزرگوار و امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: عامل دیگر در بحث حضور امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی محبت اهل‌بیت و مودت این خاندان است که در دل مردم ولایتمدار استان سمنان وجود دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در هر امامزاده‌ای که وارد می‌شوند دو رکعت نماز به‌جا می‌آورند، اظهار کرد: مردم باید به فلسفه زیارت امامزادگان توجه داشته باشند و جهت زیارت مرقد مطهر امامزادگان اهتمام بورزند و در هنگام زیارت سعی کنند دو رکعت نماز به‌جای آورند.

امام‌جمعه سمنان با تشکر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در عمران و آبادانی بقاع متبرکه سطح استان خاطرنشان کرد: مردم استان ارادت و توجه خوبی به امامزادگان دارند و لازم است مردم همچون گذشته جهت ایجاد بسترهای بهتر جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه به‌خصوص امامزادگان در مسیر حضرت رضا(ع) در کنار ادارات اوقاف و امور خیریه باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha