• پنجشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99052317133
  • خبرنگار : 71214

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

نوسازی ۵۰۰۰ کامیون+ جزئیات و تسهیلات

نوسازی ۵۰۰۰ کامیون+ جزئیات و تسهیلات

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه کامیون از محل تولیدات داخلی خبر داد و گفت:برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت وسیله نقلیه را تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله می‌دهیم که نیمی از سود آن را کامیون‌داران می‌دهند.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا در کشور در جاده‌ها و توسط کامیون‌ها انجام می‌شود که از میان ۳۸۵ هزار کامیون ۳۵۵ هزار دستگاه فعال بوده و مابقی آنها معمولا در بازه‌های زمانی مختلف برای سرویس و تعمیرات در مقطعی غیرفعال می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۷۰ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال و حدود ۵۰۰۰ دستگاه بین ۵۰ تا بین ۶۵ سال عمر دارند و اگر جایگزینی برای آنها تعریف نکنیم نمی‌توانیم وسیله امرار معاش کامیون‌داران را از حیز انتفاع خارج کنیم، بنابراین برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت را وام می‌دهیم که این تسهیلات با توافق امضاء شده با بانک صادرات ۱۸ درصد و به صورت هفت ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: نیاز اعتباری برای نوسازی این ناوگان ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که آن را تامین کرده و به سمت و سوی تولید داخلی سوق داده‌ایم و نیمی از بهره تسهیلات ۱۸ درصدی را سازمان راهداری به نمایندگی از دولت و نیمی از آن یعنی ۹ درصد را کامیون‌داران پرداخت می‌کنند. همچنین نوسازی این ناوگان صرفه‌جویی سوخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتری در پی خواهد داشت.

حسن‌نیا اظهار کرد: برای اعطای این تسهیلات با بانک صادرات تفاهم لازم صورت گرفته است و از آنجا که اگر بخواهیم ۷۰ هزار دستگاه کامیون را در بازه زمانی بلندمدت نوسازی کنیم نیاز داریم تا ظرفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، بنابراین به غیر از شرکت تولید کننده داخلی که برای این کار انتخاب کردیم و سالانه ۵۰۰۰ دستگاه تولید و عرضه را بدون واسطه تعهد کرده است از دیگر تولید کنندگان نیز استقبال می‌کنیم تا بتوانیم حجم و تعداد نوسازی ناوگان را افزایش دهیم، چرا که اگر برخی مسائل و مشکلات وجود نداشته باشد برآورد ما حدود ۱۵ هزار دستگاه است که توان تولید آن در داخل وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اگر برای نوسازی یک دستگاه کامیون و تولید آن در داخل کشور چندین میلیارد هزینه می‌شود، باید آن وسیله نقلیه برای اقتصاد کشور فعال باشد، بنابراین جلوی همه دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها را خواهیم گرفت و کاری می‌کنیم که این وسائل نقلیه از تولید به مصرف باشد و بیکار نباشند که راه را برای بنگاهداری و افزایش قیمت باز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۰۴:۰۵

بنده کامیون بنزبالای ۵۰سال دارم ولازم به تعویضش دارم ومیخام ببینم ایااین کارشدنی هسته یافقط میخان اسقاط کننن ممنونم

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۰۴:۰۹

کجابایدبرای تعویض کامیونم که بالای ۵۰سال داره بایدثبت نام کنم وماشین اقساطی کامیون بهم بدهند ممنونم یعنی کلیدبه کلیدبدهندکدوم شرکت معتبروکارش قانونی هست درایران چون خیلیابیچاره شدن وفقط اسقاط کردن کامیونش