• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99052619423
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

بیش از ۳ هزار موقوفه در خراسان جنوبی نیت محرمی دارند

بیش از ۳ هزار موقوفه در خراسان جنوبی نیت محرمی دارند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی، ۹ هزار و ۸۸۶ موقوفه دارد که از این تعداد ۳۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین(ع) را دارند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز یکشنبه ۲۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی، ۴۸۷ وقف با نیت روضه خوانی، ۳۲۵۲ وقف با نیت تعزیه و ۲۶۸۱ وقف با نیت اطعام و تعزیه داریم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ۹ هزار و ۸۸۶ موقوفه خراسان جنوبی تعداد ۳۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محروم و عزاداری سید الشهدا(ع) دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از وقف‌های حسینی، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، اما امسال با حفظ نیات این وقف‌ها برنامه‌های عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنیم.

بخشی پور اظهار کرد: اگر نذورات قید زمان و مکان خاصی نداشته باشد، به صورت مواد غذایی خشک و در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مراسم عزاداری به هیچ عنوان پذیرایی نخواهیم داشت تنها امکان توزیع آب بسته بندی شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا نیز در فضای باز و در صحن بقاع متبرکه اقامه خواهد شد، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیون مستقر فرهنگ‌سازی‌های لازم را برای عزاداری در خانه‌ها انجام می‌دهند، اما ما نیز از ظرفیت مبلغان در این حوزه بهره می‌بریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در مناطقی که سفید یا کم خطر است از بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم استفاده می‌کنیم و اگر مناطق بیشتری سفید شود، برنامه‌های بیشتری نیز برگزار می‌شود.

بخشی پور بیان کرد: در ماه محرم به دنبال این هستیم تا اطعام عزاداران را به صورت بیرون‌بر انجام دهیم و توزیع غذای گرم را در دستور کار خود داشته باشیم.

وی افزود: قدیمی‌ترین موقوفات محرمی در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۳۳۲ سال قدمت، قاین با ۳۰۶ و خوسف با ۲۴۵ سال قدمت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر اوقاف از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: در ایام دهه ولایت از محل درآمد موقوفات و نیات خیران ۱۵ هزار پرس غذای گرم و ۲۱۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در خراسان‌جنوبی تعداد ۱۷ وقف جدید به ثبت رسیده است.

بخشی پور یادآور شد: برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در ۵۵ بقعه و حسینیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجلیل از ۳۰ نفر از سادات و راه‌اندازی کاروان شادی در ۱۲ بقعه در دهه ولایت از محل درآمد موقوفات از جمله اقدامات بوده است.

در این جلسه خبرگزاری ایسنا به عنوان رتبه دوم خبرگزاری‌ها در تعداد اخبار تولیدی وقف از ابتدای امسال معرفی و از زحمات سردبیر و خبرنگار این مجموعه تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha