• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99060605458
  • خبرنگار : 30054

بازاریابی ویدئویی تاثیرگذارترین نوع بازاریابی محتوا

بازاریابی ویدئویی تاثیرگذارترین نوع بازاریابی محتوا

روز به روز شاهد افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی در بین کاربران هستیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، لازم است برای بازاریابی از روش هایی مانند بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم. به طور یقین می توان گفت که ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدئویی یکی از تاثیرگذارترین روش هاست. برای آشنایی بیشتر با این نوع روش بازاریابی با ادامه متن همراه شوید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یکی از روش های بازاریابی محتوایی است که به دلیل تاثیرگذاری بالای آن روی مخاطب، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

محتوای بصری و یا یک ویدئوی درگیرکننده معمولا بسیار ساده و سریع مفهوم مورد نظر را به مخاطبان منتقل می کنند.

از دلایل استفاده از این روش بازاریابی می توان به میزان اهمیت بالای ویدئوها در تمامی پلتفرم ها اشاره کرد. در این روش معمولا ویدئویی از یک محصول و یا یک برند با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش تولید می شود. این ویدئو در تمامی رسانه های مختلف منتشر می شود تا کسب و کار شما را رونق بخشد.

دقت کنید که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت است. بازاریابی ویدئویی مانند سایر روش های بازاریابی به برنامه ریزی و استراتژی خاصی نیاز دارد. در تولید ویدئو برای این روش بازاریابی مخاطبین هدف، محل انتشار و سایر جنبه های دیگر مورد توجه قرار می گیرد.

این مدل ویدئوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی، جنبه آموزشی و تفریحی نیز دارند و همچنین منجر به افزایش آگاهی و در راستای آن افزایش فروش خواهند شد.

پس اگر مایل هستید با سرعت بالا و به صورت گسترده پیام خود را منتقل کنید، این روش بازاریابی می تواند انتخاب مناسبی باشد. تیم ویدئو مارکتینگ آرمانیک، می توانند در این راستا یاری رسان خوبی برای شما باشند.

این تیم با ارائه مشاوره و راهنمایی هایی تخصصی به خوبی می توانند شما را در بهبود و رونق کسب و کارتان از طریق بازاریابان ویدئویی کمک کنند.

چرا ویدئو مارکتینگ؟

آمار جهانی نشان می دهد که استفاده از ویدئو، رو به رشد است و کاربران زمان بیشتری را به تماشای ویدئو اختصاص می دهند. از این رو بازاریابان برای انجام کارشان به بازاریابی ویدئویی روی آورده اند.

برای ایجاد ارتباط بهتر و موثرتر با مشتری، تبلیغ برند، ارائه و معرفی سرویس ها و خدمات، معرفی کالاها برای فروش و ... استفاده از این روش بازاریابی بسیار مناسب است. البته با استفاده از ویدئو همچنین می توانید میزان رضایتمندی کاربران و اتفاقات به روز و مهم را پخش کنید.

مزایای بازاریابی ویدئویی

یکی از راه های موثر ارتباط با شنونده، پخش ویدئو است. با استفاده از ویدئو می توانید به خوبی با شنونده خود ارتباط برقرار کنید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. از نظر سئو هم می تواند پخش ویدئو بسیار مناسب و ایده آل باشد.

همچنین می توان گفت که محتوای بصری در ذهن بسیار ماندگارتر از محتوای نوشتاری و تصویری هستند.

ویدئو مارکتینگ موجب افزایش چشمگیر تعامل کاربران خواهد شد. از طریق پخش ویدئو به سادگی می توانید لایک و کامنت بگیرید، محتوا را به اشتراک بگذارید و همچنین به سایت خود لینک دهید. با این کارها به سادگی می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

همان طور که می دانید  ۶۴ تا ۸۵ درصد افرادی که ویدئو را مشاهده کرده اند، تمایل به خرید محصول دارند. و این یعنی این که بازگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ بسیار زیاد خواهد بود.

مخاطبان معمولا به مشاهده ویدئو علاقه زیادی دارند، این نشان می دهد که این روش بازاریابی می تواند بسیار جلب توجه کند. آمار نشان می دهد که ایمیل ها و پیام هایی که حاوی ویدئو هستند، ۱۹ درصد بیشتر بازدیدکننده دارند. در آخر می توان گفت که این روش بازاریابی موجب بالا رفتن نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می شود.

بالا بردن اعتماد سایت، نمایش محتوای مختلف و متنوع و همچنین قابلیت اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی از دیگر مزیت های قابل توجه این روش بازاریابی است.

یک ویدئو خوب در بازاریابی ویدئویی چه ویژگی هایی باشد داشته باشد؟

برای داشتن یک ویدئو خوب ابتدا لازم است روایت ها و تصاویر خود را در روش بازاریابی ویدئویی مشخص کنید. یعنی این که لازم است شما مشخص کنید که چه توضیحاتی می خواهید در ویدئو باشد.

مثلا اینکه اگر قصد فروش کالا دارید باید ویژگی ها و مشخصاتی از محصول که می خواهید در ویدئو به نمایش بگذارید را مشخص کنید.

برای تاثیر گذاری بهتر لازم نیست حتما ویدئویی طولانی تهیه کنید، گاهی یک ویدئو کوتاه می تواند اطلاعات مفید و موثری را بیان کند. پس از تولید ویدئو لازم است سریع و به طور گسترده ویدئو خود را در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات و همچنین سایر شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

وقتی که ویدئو خود را منتشر می کنید حتما لازم است به نکات سئو دقت کنید. به طور مثال حتما عنوان ویدئو باید کلمه ای کلیدی باشد. از دیگر نکات سئو می توان به قرار دادن یک متن خلاصه و بهینه شده در صفحه ویدئو و همچنین به کار بردن کلمه ویدئو اشاره کرد.

انجام این کارها موجب می شود تا موتورهای جستجوگر به خوبی بتوانند ویدئوی شما را درک کنند و در نتایج جستجو آن را نمایش دهند. برای اینکه بیشتر دیده شوید می توانید کلمات کلیدی خود را تگ کنید.

برای اینکه ویدئوی شما هدفمندتر، تاثیرگذار و موثرتر باشد، می توانید به تیم تخصصی ویدئو مارکتینگ آرمانیک اعتماد کنید تا به خوبی به شما در این زمینه کمک کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha