• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99091712958
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

آسیبهای تنوع ۲۴گانه مدارس در کشور

آسیبهای تنوع ۲۴گانه مدارس در کشور

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تاکید کرد که با کاهش تنوع مدارس، دانش آموزان با استعدادها و توانایی‌های گوناگون در کنار هم آموزش ببینند.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است، حتی شایسته است این تحول از ابتدایی‌ترین موارد مانند نام و اسم آموزش‌وپرورش آغاز شود.

حسینی اظهار کرد: مدرسه باید کانون تربیت باشد، رویکرد این مکان یادگیری است و از شرایط تست گرایی و کنکور زدگی خارج شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به تنوع ۲۴گانه در مدارس کشور گفت: این تنوع باید برچیده شود، باید یک مدرسه در جامعه باشد و در کلاس درس ترکیبی از دانش آموزان تیزهوش، با نیاز ویژه و یا سایر دانش آموزان کنار هم تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: باید آموزش مناسب هر دانش آموز در کنار سایر دانش آموزان کلاس ارائه شود و معلم روش خاص یادگیری هر دانش‌آموز را برایش پیاده کند اما ازآنجاکه در این زمینه موفق نبوده‌ایم، شاهد تنوع مدرسه‌ها هستیم.

حسینی گفت: جامعه‌های رشد یافته در پی توده‌گرایی و فراگیر سازی در آموزش هستند اما ما هنوز به دنبال نخبه‌گرایی هستیم، آنچه در مدرسه برای ارزیابی دانش آموزان از یادگیری شاهد هستیم، سنجشی است که ارزیابی محسوب نمی‌شود و با این شیوه ارزیابی امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: در دنیا، مناطق محروم، روستاها و مناطق کم برخوردار موردتوجه قرار دارد تا کیفیت آموزش ارتقا یابد، اما ما توجه خود را به مناطق برخوردار متمرکز کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی باید بیش از هر دوره تحصیلی موردتوجه باشد، گفت: در جامعه رشد یافته، آموزش دوره ابتدایی بسیار دارای اهمیت بوده و توجه بر آن متمرکز است حال‌آنکه ما به آموزش در سال‌های بزرگ‌سال فرزندان تمرکز داریم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: بیش ازآنچه آموزش در بزرگ‌سالی دارای اهمیت است، باید دوره ابتدایی را دریابیم.

حسینی با بیان اینکه نظام سنجش صلاحیت معلمان توسط وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ ‌شده است و این نظام گامی است تا رتبه‌بندی معلمان بر مبنای سنجش صلاحیت حرفه‌ای انجام شود، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان باید بر اساس عملکرد و توانمندی باشد رتبه‌بندی بر مبنای مدرک تحصیلی و یا سنوات، درست نیست، این ارزیابی و سنجش قابل‌قبول نیست.

در ادامه این آیین از زحمات عباس سعیدی قدردانی و مهدی مودی به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی معرفی شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،، ۱۸۰ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.