• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99100100742

تشریح جزییات برگزاری امتحانات دانش آموزان در فارس

تشریح جزییات برگزاری امتحانات دانش آموزان در فارس

ایسنا/فارس رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس جزئیات برگزاری امتحانات پایه‌های مختلف تحصیلی را در این استان، تشریح کرد.

امیر شیرازی‌نژاد دوشنبه یکم دی به خبرنگاران گفت: برای دانش آموزان مدارس بزرگسال همه امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه در یک سال تحصیلی که از یک مهرماه امسال تا ۳۱ شهریورماه سال بعد است ۳ دوره امتحان داریم، افزود: این ۳ دوره امتحانات شامل امتحانات نوبت اول در دی ماه، نیمی از مطالب کتاب‌های درسی، نوبت دوم در خردادماه از تمام مطالب کتاب و امتحانات شهریورماه برای کسانی که در امتحانات خردادماه قبول نشده‌اند، برگزار می‌شود.

شیرازی‌نژاد گفت: در هر آموزش و درس خواندنی برای اینکه مشخص شود منتج به یادگیری شده باید ارزشیابی انجام شود که در آموزش و پرورش از ارزشیابی تحت عنوان آزمون یاد می‌شود.

او اضافه کرد: در مقطع ابتدایی آزمون‌ها عملکردی است یعنی مجموعه فعالیت‌هایی که دانش آموز سر کلاس درس چه به صورت حضوری و غیرحضوری توسط معلم ارزیابی و منجر به یک ارزشیابی توصیفی می‌شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان دوره ابتدایی در شرایط کنونی برای امتحانات توصیه نمی‌شود، گفت: حتی در مورد پایه اول و دوم ابتدایی درس خواندن و نوشتن و درس ریاضی که جز دروس مهم است و بهتر است به صورت حضوری باشد اما طبق بخشنامه اعلامی در وضعیت زرد تنها با مجوز ستاد کرونای استان امکان حضور دانش آموزان  ابتدایی  برای ارزشیابی امکان پذیر است.

شیرازی نژاد با بیان اینکه امتحانات حضوری در حوزه‌های اجرایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: در پایه نهم  برای دانش آموزان بزرگسال نیز  امتحانات به صورت  هماهنگ و حضوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول درآموزش و پرورش فارس اعلام کرد که امتحانات پایه دوزادهم برای دانش آموزان بزرگسال، راه دور یا دانش آموزانی که در امتحانات شهریور گذشته نمره قبولی را کسب نکرده‌اند به صورت حضوری از ۱۵ دی ماه تا ۸ بهمن ماه  برگزار می‌شود.

شیرازی اضافه کرد: دانش آموزان می‌توانند هر گونه تغییر رسمی در خصوص برگزاری امتحانات را در سایت‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش و سایت اداره کل آموزش و پرورش فارس دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha