• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99110100560
  • منبع : وزارت کشور

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت کشور خبر داد

الکترونیکی شدن خدمات در وزارت کشور/تجمیع سامانه های ارزیابی برای جلوگیری از موازی کاری

الکترونیکی شدن خدمات در وزارت کشور/تجمیع سامانه های ارزیابی برای جلوگیری از موازی کاری

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان وزارتخانه حاکمیتی راهبری اصلی و مستقیم را در اجرای بسته های کلان سیاسی مجموعه دولت برعهده دارد، گفت: اجرای درست سیاست ها و پاسخگویی سریع و به موقع به شهروندان نیازمند تقویت زیرساخت های الکترونیکی است.

به گزارش ایسنا، جواد ناصریان، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت کشور با تشریح اینکه وزارت کشور به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک در حرکت است؛ گفت: مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید وزیر محترم کشور، خدمات وزارت کشور در سطح صف و ستاد در مسیر  الکترونیکی شدن است.

وی در این خصوص گفت: وزارت کشور به عنوان وزارتخانه حاکمیتی راهبری اصلی و مستقیم را در اجرای بسته های کلان سیاسی مجموعه دولت برعهده دارد و طبیعی است که اجرای درست سیاست ها و پاسخگویی سریع و به موقع به شهروندان نیازمند تقویت زیرساخت های الکترونیکی است.

معاون وزیر کشور در این خصوص یادآور شد: امروز ۵۴ فرایند خدمات در وزارت کشور شناسایی شده که این فرایندهای ارائه خدمات کاملا الکترونیکی و غیر حضوری به شهروندان  کشور را خواهند داد.

ناصریان تصریح کرد:  با الکترونیکی شدن ۵۴ فرایند خدمات وزارت کشور، پیش بینی مان بر این است که در حال حاضر خدمات حدود ۸۰ درصد فعالیت های وزارت کشور به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه شود.

ناصریان اضافه کرد: هم اکنون وزارت کشوردر حوزه های مهمی نظیر صدور مجوز سمن ها، صدور مجوز راهپیمایی، تایید حکم شهرداران، رسیدگی به موارد تخلف از قانون شهرداری ها خدمات الکترونیک ارائه می دهد.

معاون وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: تلاش مجموعه وزارت کشور بر این است که با تقویت زیرساخت های الکترونیکی؛ امکان ارائه خدمات راحت تر و سهل تر را به مردم فراهم سازد.

ناصریان در ادامه صحبت هایش به تلاش های صورت گرفته از گذشته تاکنون جهت الکترونیکی نمودن خدمات در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که فرایند الکترونیکی شدن خدمات از سال های قبل در مجموعه وزارت کشور آغاز شده است.

وی به برگزاری انتخابات در چند دوره گذشته اشاره کرد و گفت: در این انتخابات از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات از ثبت نام تا شمارش آرا، ۲۴ مرحله آن کاملا الکترونیکی انجام شد.

مساله تجمیع سامانه های ارزیابی از دیگر موضوعات مورد اشاره ناصریان در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: با هدف تقویت سیستم ارزیابی، نیازمند داشتن سامانه ارزیابی جامع و کامل هستیم و بایستی با یکپارچه سازی سامانه ها از انجام کارهای موازی جلوگیری کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: هدف و برنامه نهایی، الکترونیکی شدن تمام خدمات و فعالیت ها در وزارت کشور است تا از این طریق هم در مدیریت منابع صرفه جویی شود و هم نظام پاسخگویی و خدمات رسانی در کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی وزارت کشور تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.