• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111107227
  • خبرنگار : 71560

شریعتی: استقلال سیاسی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

شریعتی: استقلال سیاسی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته توانسته به استقلال سیاسی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی دست یافته و در کنار آن جمهوریت اسلامی را بنا و جایگاه مردم را در ساختار حکومت ارتقا بخشد.

غلامرضا شریعتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته، بیان کرد: اساس هر انقلابی شعارهایی است که توسط مردم در دوران پیروزی به زبان آورده می شود. شعار انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. الحمدالله ما توفیق پیدا کردیم و به استقلال به معنای واقعی در حوزه سیاست دست یافتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه با رسیدن به استقلال سیاسی، امروز جمهوری اسلامی بدهکار هیچ ابرقدرتی در دنیا نبوده و با آزادی خود تصمیم گیری می کند، اظهار کرد: این استقلال در بعد دفاعی و امنیتی و مسائل فرهنگی نیز به خوبی تحقق یافته است. ما تلاش کردیم تا استقلال اقتصادی در حد زیادی محقق شود اما فشاری که امروز دشمن به ما می آورد بیانگر آن است که در بحث استقلال اقتصادی آنطور که باید کار نکردیم. این امر دلایل مختلفی داشته و بخشی از آن به فشارها و تحریم های دشمن نیز باز می گردد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور کلی می توان گفت که ما در حوزه استقلال به بیشتر اهداف خود رسیدیم. از سوی دیگر ما توانستیم ساختار جمهوریت اسلامی را بنا کنیم. در جمهوری اسلامی مردم اساس کار بوده و شاهد حضور مردم در صحنه تصمیم گیری از پایین ترین رده یعنی انتخابات شوراهای شهر و روستا تا انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری هستیم. این جمهوری که مبنای آن مردم بوده شکل گرفت و مردم در ساختار حکومت دارای جایگاه ویژه ای هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در حوزه آزادی های فردی و اجتماعی و سیاسی در مقایسه با کشورهایی که خود را مظهر دموکراسی می دانند بسیار جلو هستیم. البته وقتی جمهوری اسلامی، ایران را از زیر یوغ قدرت های جهانی خارج کرد، این قدرت ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی به اهدافش نرسد. ما کارِ نکرده هم فراوان داریم و به عنوان یک کشور مسلمان که برپایه ارزش های اعتقادی و اخلاقی انقلاب کردیم باید گام های بلند تری برداریم. تا رسیدن به آرمان های مدینه فاضله راه زیادی داریم و باید تلاش کنیم.

شریعتی در پایان افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تبیین کردند ان شاءالله گام دوم را محکم تر از گام اول برخواهیم داشت. ما در گام اول تلخ کامی ها و شیرین کامی هایی داشته ایم و ان شاءالله با بهره گیری از تجارب گذشته و نشاط و نیروی جوانان گام دوم را محکم تر برداشته و مردم را به آینده کشور امیدوارتر خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha