• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121712996
  • خبرنگار : 30054

تولید محتوا چیست و چطور می‌توان تولید محتوا انجام داد؟

تولید محتوا چیست و چطور می‌توان تولید محتوا انجام داد؟

دنیای محتوا آنقدر گسترده است که از هرکسی بپرسید تولید محتوا چیست تعریف خودش را می‌گوید. بعضی وقت‌ها این تعاریف به اندازه‌ای مبهم هستند که آدم گیج می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کانون آنی‌بین، به هر چیزی که در بسترهای دیجیتال و یا غیردیجیتال قابل انتشار است محتوا می‌گویند.

به زبان ساده محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم. پست‌های اینستاگرامی است که ما را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد، مقالۀ وبسایت‌ها است که از آنها چیزهایی یاد می‌گیریم، پادکست که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهیم، ویدیو در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنیم، کتاب‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم.

برای مشاهده تعرفه قیمت و هزینه تولید محتوا و مشاهده نمونه، بر روی لینک کلیک کنید.

تولید محتوا برای اینستاگرام

به عبارت دیگر، رسانه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید مثل یک ظرف است و چیزی که در آن رسانه منتشر می‌کنید محتوای آن ظرف. حال این ظرف گاهی می‌تواند تلویزیون و کتاب و مجله باشد و گاهی هم سایت و کانال تلگرام و پیج اینستاگرام.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بسترهای مختلف قابل انتشار است. تولید محتوا برای دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش، وفادارسازی مشتری و ... انجام می‌شود.

اهمیت تولید محتوا

مخاطبان امروزی دوست دارند که از طریق محتوا، اطلاعات به دست آورند نه از طریق تبلیغات سنتی. محصولات و خدمات خوب به تنهایی کافی نیست، مخاطبان باید باور کنند که واقعا خدمات و محصولات خوبی دارید اما نه به شکل مستقیم، در اینجا است که محتوا وارد میدان می‌شود.

محتوا همان چیزی است که به مخاطبان می‌گوید شما عالی هستید، متعهدید و خدمات خوبی ارائه می‌کنید، بدون اینکه خودتان به شکل مستقیم آن را بگویید.

وقتی فردی با محتوای باکیفیت شما هیجان‌زده می‌شود، شما و مجموعه‌تان را به عنوان یک متخصص خواهند شناخت و با خیال راحت به شما اعتماد می‌کند. حال این مورد را با روشی مقایسه کنید که با تبلیغاتِ مدام به مخاطب می‌گویید ما خوبیم، خدمات ما عالی است و بهتر از ما پیدا نمی‌شود. شاید هم حقیقت داشته باشد اما هیچ‌کس باور نمی‌کند.

قدرتی که ما داریم یا می‌توانیم داشته باشیم. مسئله این است!

زمانی امکان ارائه محتوا در تلویزیون یا روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها برای عموم مردم فراهم نبود یا بسیار دشوار و هزینه‌بر بود؛ اما حالا همۀ ما می‌توانیم در یک پلک برهم‌زدن، رسانۀ خودمان را بسازیم.

شما هم همان پیج اینستاگرامی را دارید که «دیوید بکهام» و «مارک زاکربرگ» دارند. هم برای آن‌ها رایگان بوده، هم برای شما. چه چیزی این صفحه‌ها را از هم متمایز می‌کند؟ حالا که همۀ ما به‌طور رایگان یا با کم‌ترین هزینه می‌توانیم یک سایت، کانال یا صفحه داشته باشیم. آیا قدرت و تأثیرگذاری یکسانی هم داریم؟

درست است که بستر برای همه فراهم شده، اما قدرت در دست کسی است که محتوای مناسبی داشته باشد.

تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند شناخت کامل این شبکه اجتماعی است. برای این که شرکتی به شما اعتماد و مثلاً پیج اینستاگرامی خودش با چند صد هزار یا چند میلیون فالوور را به دست شما دهد، باید چند مهارت مهم داشته باشید:

. نویسندگی برای نوشتن کپشن یا نوشتن روی تصاویر و استوری‌ها

. گرافیک (کار با ابزارهای فتوشاپ، ایلاستریتر یا انواع اپلیکیشن‌های دیگر)

. آشنا با اصول عکاسی و فیلمبرداری

. مهارت ویرایش ویدیو (نه در حد فیلم‌های هالیوودی ولی در حد کارهای ساده)

. مدیریت پیج (گذاشتن پست و استوری، پاسخگویی درست به کامنت‌ها و پیام‌ها)

. تحلیل و ثبت گزارش بازخوردها و آمارهای پیج

کانون آنی‌بین با راه اندازی دپارتمان تولید محتوا ؛ در کمتر از یک سال تبدیل به یکی از پر مراجعه‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی برای تولید محتوای دیجیتال جهت نشر در اینستاگرام و یا وبسایت سازمان‌ها و برندها شده است.

در دنیای امروز شاهد تخصصی شدن کارها هستیم. این امر باعث شده تا بسیاری از افراد متخصص در یک حوزه، تمایل و زمان لازم برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را نداشته باشند یا حتی اگر هم تصمیم این کار را بگیرند نتوانند به بهترین شکل آن را به سرانجام برسانند.

هرچقدر هم که شرکت شما تیم مدیریتی قوی داشته باشد، باز هم به میزان مشخصی می‌توانید تمام فرایندهای آشکار و پنهان شرکت را مدیریت کنید و احتمالاً در نهایت به جایی خواهید رسید که رشته برخی از امور از دستتان در می‌رود.

اینجاست که به این نتیجه می‌رسید شاید بهتر باشد خودتان را از دغدغه و گرفتاری‌های بعضی از امور خلاص کنید و کار را به یک متخصص خارج از سازمان بسپارید و با خیال راحت در انتظار نتیجه آن با بالاترین استاندارها باشید.

ما در کانون آنی‌بین با سال‌ها تجربه در زمینه تولید تیزر و فیلم‌های تبلیغاتی، همراه با آخرین فناوری‌های روز جهان و شناخت دقیق مؤثرین روش‌های تبلیغات، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده‌ایم.

 از آنجا که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اینستاگرام را ویترین اصلی محصولات و خدمات خود قرار داده‌اند، کانون آنی‌بین با ایجاد کلاس‌های متنوع قیمتی، باکیفیت‌ترین محتوا را با هزینه مناسب برای شما فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت anibeen.com جداول تعرفه آگاه و نمونه کارهای انجام شده را ملاحظه بفرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.