• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400032216006
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سعید جلیلی:

اردبیل در مسیر توسعه پایدار به جهش جهادی نیاز دارد/ احیای کشت و صنعت با نگاه منصفانه و کارشناسی

اردبیل در مسیر توسعه پایدار به جهش جهادی نیاز دارد/ احیای کشت و صنعت با نگاه منصفانه و کارشناسی

ایسنا/اردبیل کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: استان اردبیل در مسیر توسعه همه‌جانبه و پایدار خود به یک جهش جهادی نیاز دارد تا در همه زمینه‌ها مردم این استان به پیشرفت همه‌جانبه دست پیدا کنند.


سعید جلیلی 22 خرداد در برنامه تلویزیونی و رادیویی انتخاباتی خود با اهالی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل، استان سوگواری‌های عاشقانه برای اباعبدالله‌الحسین (ع) و همچنین دیار عشق به اهل بیت و حضرت ابوالفضل (ع) است که بزرگان و مفاخر متعددی از این استان در ساحه علم و فقاهت افتخارآفرینی کردند.


وی یاد و خاطره مقدس اردبیلی، مرحوم مشگینی، مروج و موسوی اردبیلی را گرامی داشت و تصریح کرد: صوت دلنشین مؤذن‌زاده اردبیلی و همچنین فرزندان برومندی که در صحنه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی از این دیار پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند، همواره در یادها و خاطره‌ها ماندگار شده است.


کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز در آستانه یک انتخاب تاریخی قرار داریم تا سرنوشت چهار ساله خود را رقم بزنیم که در این زمینه دو دیدگاه در جامعه حاکم است.
جلیلی دیدگاه اول را اداره کشور با روزمرگی‌ها و کارهای عادی اعلام کرد و افزود: دیدگاه دوم، دیدگاه جهشی و نگاه بلند مدت با برنامه‌ریزی و داشتن باور و اراده‌ای قوی است که می‌تواند کشور ما را با توجه به توانمندی‌های خوب در همه بخش‌ها به یک مسیر تحول و تحرک جدی سوق دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هشت سال گذشته به عنوان دولت سایه با حضور در همه استان‌ها مشکلات و نارسایی‌ها را با همراهی اساتید دانشگاه، دانشجویان، فرهنگیان، اصناف و سایر گروه‌های جامعه مورد بررسی قرار دادیم و از این تجارب در چهار سال آینده می‌توانیم در جهت شکوفایی و جهش کشور استفاده کنیم.


جلیلی ضرورت اراده و باور قوی را در کنار برنامه‌ریزی برای تحول اساسی در کشور در سال‌های پیش رو یادآور شد و اضافه کرد: ما امروز در کشور به یک جهش همراه با جهاد و تلاش شبانه‌روزی نیازمندیم تا به عنوان یک گفتمان و تفکر واقعی بتوان کشور را درست مدیریت کرده و سایه ملت را بر سر دولت گستراند.


وی بیان کرد: ما باید در چهار سال آینده در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... به یک جهش واقعی بیندیشیم که لازمه آن مشارکت مردم و استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی است که به عنوان مطالبه‌گر مردم باید خواسته‌ها و نیازهای خود را مطرح و مسئولان نیز به دور از حرکات نمایشی در عمل در حل مشکلات پیشقدم شوند.


جلیلی ادامه داد: با کار نمایشی نمی‌توان کشور را اداره کرد چه برسد به آن که بخواهیم در مسیر جهش قرار گیریم که ضرورت دارد در تکرار حماسه دهه 60 در دوران دفاع مقدس و دهه 90 در دفاع از حرم اهل بیت در عرصه اقتصادی به تحولاتی عظیم دست پیدا کرد و حماسه‌ای ماندگار به دست آورد.


وی در ادامه اظهار کرد: باید بی‌ادعا در خدمت مردم باشیم و به دور از روزمرگی به یک جهاد و تلاش همه‌جانبه فکر کنیم تا زمینه و فرصت اشتغال، درآمد، توسعه و پیشرفت فراهم آمده و حرکت‌ها به شکل مطلوب و در مسیر یک جهش همه‌جانبه قرار گیرد.


جلیلی نمونه این کار جهشی و جهادی را اصلاح مدیریت کشت و صنعت مغان اعلام کرد و گفت: با همکاری مدیران و مسئولان دلسوز استان اردبیل در سال‌های اخیر سعی کردیم تا نحوه واگذاری کشت و صنعت را به صورت منصفانه، دقیق و کارشناسی ارزیابی کنیم تا ضمن بررسی و احصا مشکلات این مجموعه را دوباره در مسیر تحول قرار دهیم.


وی تصریح کرد: قطعا دولت آینده باید در کنار مردم و پیگیر مطالبات آنها باشد و چنانچه کار غلطی نیز انجام دهد، باید با دیدگاه مردم اصلاح شده و مشکلات و معایب یکی پس از دیگری برطرف شود.


جلیلی استان اردبیل را استان با ظرفیت بسیار بالا در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری توصیف کرد و افزود: به راحتی می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت عمران و آبادانی استان اردبیل استفاده کرد به شرط آن که قدر فرصت‌ها را بدانیم و در مسیر نگاه جهشی به تغییرات و تحولات نگاهی مثبت داشته باشیم.


کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تنوع اقلیمی، آب و هوایی، وجود منابع آب پایدار، سدها، شبکه‌های آبیاری و همچنین گنجینه‌های عظیم گردشگری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد از همه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به ویژه نیروی انسانی کارآمد در جهت تحول این استان استفاده شده تا با جلوگیری از خام‌فروشی‌ها به سمت توسعه صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم تا زمینه تحولات در این استان فراهم آید.


وی استان اردبیل را دروازه صادراتی ایران اعلام کرد و ادامه داد: در چهار سال آینده باید در همه این حوزه‌ها به ویژه صادرات و تقویت تجارت با کشورهای همسایه به نحوی عمل کنیم تا این استان و اهالی آن بیشترین نفع را از این شرایط مطلوب ببرند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha