• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400062821016
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

پیشرفت ۶۰ درصدی مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی

پیشرفت ۶۰ درصدی مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیشرفت ۶۰ درصدی مدرسه اوتیسم استان خبر داد و بیان کرد: دیگر مدارس نیز موظف شده‌اند تا افتتاح مدرسه اوتیسم، حداقل یک کلاس برای دانش آموزان اوتیسم مناسب سازی کنند.

محمد علی واقعی، امروز یکشنبه ۲۸ شهریور در نشست تخصصی با کادر آموزش و پرورش استثنایی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ مرکز و مدرسه استثنایی با ۱۵۰۰ دانش آموز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برخورداری  پنج هزار دانش آموز استان از خدمات مراکز مشاوره و توانبخشی استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز اختلالات به صورت دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵۲ معلم زن و مرد مشغول ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هستند، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴۹۱ محتوای الکترونیک توسط معلمان مدارس استثنایی استان تولید شده و در شبکه آموزشی دانش آموزان بارگذاری شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع تجهیزات توانبخشی، آموزشی، کمک آموزشی و اداری به مدارس استثنایی استان در دو مرحله خبر داد و افزود: ۷۰ درصد مراکز مشکلات ویژه یادگیری با اتاق بازی درمانی تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیشرفت ۶۰ درصدی مدرسه اوتیسم استان خبر داد و بیان کرد: دیگر مدارس نیز موظف شده‌اند تا افتتاح مدرسه اوتیسم، حداقل یک کلاس برای دانش آموزان اوتیسم مناسب سازی کنند.

واقعی یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا نیمه مهر ۱۰۰ درصد نو آموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه هنری است که تنها از عهده معلمانی بر می‌آید که عاشق خدمت به این فرشتگان آسمانی باشند.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha