• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400080100241
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

فواید ورزش صبحگاهی

فواید ورزش صبحگاهی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: انجام ورزش در آغاز روز منجر به ترشح یک ماده شیمیایی در بدن می‌شود که این ماده نشاط و شادی را برای فرد به‌دنبال دارد، همچنین باتوجه به اینکه در ساعات اولیه روز فرد به محیط‌های کاری و پرمشغله وارد نشده است، ذهن آزادی دارد و به همین دلیل انجام ورزش در این ساعات توصیه می‌شود.

داوود پورکاوه در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص اهمیت و تاثیر ورزش صبحگاهی در سلامت افراد، اظهار کرد: تاثیر ورزش صبحگاهی در زندگی افراد از نظر علمی ثابت شده است، ورزش صبحگاهی منجر می‌شود گرمای شدید از بدن افراد دور شود و بنابراین توصیه می‌شود انجام ورزش در ساعات اولیه صبح انجام شود، زیرا ساعات نزدیک به ظهر به‌ویژه در فصول گرم سال مشکلاتی برای پوست و بدن ایجاد می‌کند.

رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی چهارمحال و بختیاری افزود: انجام ورزش در ساعات ابتدایی روز و در مجموع در آغاز روز منجر به ترشح یک ماده شیمیایی در بدن می‌شود که نشاط و خوشحالی فرد را به دنبال دارد، همچنین با توجه به اینکه در ساعات اولیه روز فرد به محیط‌های کاری و پرمشغله وارد نشده است، ذهن آزادی دارد و به همین دلیل انجام ورزش در این ساعات توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات مثبت انجام ورزش صبحگاهی این است که افراد توجه بیشتری به برنامه غذایی خود کرده و سعی می‌کنند از غذاهای سالم و مفید استفاده کنند که این موضوع نیز بر سلامت بدن بسیار موثر است.

پورکاوه عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد برای دستیابی به نتیجه مطلوب فعالیت‌های هوازی را سه جلسه در هفته و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهند، در نتیجه انجام منظم فعالیت‌های ورزشی، هشیاری افراد و سطح انرژی بدن آن‌ها افزایش پیدا کرده و همچنین قدرت تمرکز اشخاص بهبود پیدا می‌کند.

رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: انجام ورزش صبحگاهی موجب می‌شود، افراد به بیدار شدن در ساعات اولیه صبح عادت کنند و در نتیجه می‌توانند برای انجام فعالیت‌های روزانه خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند، همچنین انجام ورزش بر خلق و خوی افراد تاثیر مثبت دارد و معاشرت و ارتباط شخص را با سایر افراد بهبود می‌بخشد، انجام منظم ورزش به تناسب اندام نیز کمک می‌کند و حتی در مدیریت فشارخون نیز موثر است.

وی یادآور شد: توصیه می‌شود افراد خوردن صبحانه را به بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی خود موکول کنند، زیرا در غیر اینصورت در طی انجام فعالیت این احتمال وجود دارد که به معده فرد فشار وارد شده و درنتیجه مشکلاتی برای او ایجاد شود.

پورکاوه خاطرنشان کرد: انجام ورزش در هوای آزاد بسیار دلنشین است و تاثیر مثبت بیشتری نیز بر بدن و بالا بردن روحیه فرد دارد، در استان‌های دارای آب‌وهوای سرد مانند چهارمحال و بختیاری معمولا در فصول پاییز و زمستان فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های مخصوص انجام می‌شد، اما در حال حاضر و باتوجه به شیوع بیماری کرونا امکان انجام حضور و تجمع در سالن‌های ورزشی وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود یا انجام ورزش در محیط منزل انجام شود و یا در صورت استفاده از فضاها و سالن‌های ورزشی پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ظرفیت رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.