• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400090704986
  • خبرنگار : 50346

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

امیدواری نمایندگان از حضور نوری در وزارت آموزش و پرورش/تکمیل کابینه رئیسی

امیدواری نمایندگان از حضور نوری در وزارت آموزش و پرورش/تکمیل کابینه رئیسی

ایسنا/خراسان شمالی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: حضور یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش امیدوار کننده است و نوری را برای این دوره آموزش و پرورش، فردی مفید می‌دانیم.

محمد وحیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در جلسه فوق العاده کمیسیون روز شنبه ششم آذرماه نیز موافقت خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام کرده‌ام، اظهار کرد: حمایت دولت به ویژه سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی باید یک مطالبه جدی از سوی وزیر آموزش و پرورش باشد.

وحیدی در رابطه با رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: در جلسه یکشنبه هفتم آذرماه نیز یوسف نوری با ۱۹۴ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفت.

وی با تأکید براینکه وزیر آموزش و پرورش باید بتواند جامعه دو میلیون نفری فرهنگیان را با خود همراه کند، افزود: آموزش و پرورش از این جهت که جامعه انسانی بزرگی را پوشش می دهد،  اهمیت بسیاری دارد که جامعه فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش را از خود ببینند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان در وزارت آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش باید نظام شایستگی حاکم باشد، زیرا پدرخوانده های زیادی  در جریان‌های مدیریتی می‌خواهند نفوذ کنند ولی اگر وزیر نظام شایستگی را اعمال کند توصیه‌های افراد، رفع خواهد شد. ‌

وی با تأکید براینکه بیمه‌های مکمل بی‌خاصیت فرهنگیان، منزلت معلمین را از بین برده است، ادامه داد: آموزش و پرورش در حوزه سرانه فضا،  تجهیزات و مدارس تخریبی نیاز به یک جهش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی مطالبه مهمی است و که دانشگاه فرهنگیان در فرآیند یاددهی و یادگیری مهم‌ترین نقش را ایفا می کند.

وحیدی با اشاره به اینکه نظام استعدادیابی دانش آموزی در کشور بسیار ضعیف کار می‌کند، تأکید کرد: اعمال مدرک تحصیلی و استفاده از  معلمین دارای مدارک بالا برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان کشور، باید در دستور کار وزارتخانه باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: کمترین افزایش حقوق را قشر مظلوم نیروهای خدماتی داشته‌اند اما تاکنون کمترین توجه به این نیروها شده است؛  در صورتی که این نیروها بخشی از پازل تعلیم و تربیت هستند.   

وحیدی در پایان تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی، آبروی دولت و مجلس است و باید از سوی وزیر آموزش و پرورش به جد پیگیری شود که مهم‌ترین بخش‌های مغفول مانده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به حساب می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.