فرشید جعفری، امروز شنبه ۱۳ آذر در نشست تخصصی میز خدمت نماد که در مرکز مشاوره ادارهکل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: «نماد» مجموعهای نظام یافته از خدمات و برنامهها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایتهای روانی-اجتماعی به منظورمراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیبهای اجتماعی و جرائم، از طریق مداخله به موقع و موثر در مدارس استان اجرا میشود.
به گزارش ایسنا، وی بر استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی مدرسه محور، خانواده محور و محله محور از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی–ایرانی، تأکید کرد و افزود: هم افزایی منابع و برنامههای دستگاهها و نهادها، استقرار نظام شناسایی دانش آموزان آسیب دیده و آسیب پذیر، طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازی دانش آموزان، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات، حمایتها و درمانی و ظرفیت سازی افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم مداخلات حمایتی –مراقبتی در طرح نماد، بیان کرد: ابزارهای شناسایی و فرایند شناسایی دو بخش مهم شناسایی و نظام غربالگری به موقع به شمار میروند.
جعفری با تأکید برگسترش آموزشهای رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیبهای اجتماعی و بزهکاری، اظهار کرد: مداخلات اورژانسی، فوری و ضروری برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه باید توسط کمیته نظام مراقبت روانی – اجتماعی نواحی با هماهنگی سایر نهادها و سازمانهای مرتبط، به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکنه ارائه شود.
گفتنی است؛ در این جلسه کارشناسان تخصصی اعضای ائتلاف ملی نماد استان حضور داشتند.
انتهای پیام
نظرات